| dc.contributor.author | Hacıömeroğlu, Güney | |
| dc.contributor.author | Değer, Mehmet | |
| dc.date.accessioned | 2021-02-11T08:07:55Z | |
| dc.date.available | 2021-02-11T08:07:55Z | |
| dc.date.issued | 2017 | |
| dc.identifier.issn | 1308–9196 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1643 | |
| dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı Sınıf Öğretmeni Adayları için Öğretmenlik Uygulaması Ölçeği’nin geliştirilmesi kapsamında geçerlik ve güvenirlik çalışmalarının yapılmasıdır. Geliştirilen ölçekte yer alan 4 alt boyut sırasıyla uygulama süreci, üniversite öğretim elemanı, öz değerlendirme ve okul yönetimi olarak isimlendirilmiştir. Her bir alt boyut için hesaplanan Cronbach alfa güvenirlik katsayısı sırasıyla .82, .79, .73 ve .74 olarak hesaplanmıştır. Ölçeğin bütünü için güvenirlik katsayısının .86 olduğu belirlenmiştir. Ölçek 21 maddeden oluşmaktadır ve 5’li Likert tipindedir. Buna ek olarak, açımlayıcı faktör analizinde ortaya çıkan yapının ne derece uygun olduğunu belirlemek amacıyla yapılan doğrulayıcı faktör analizi sonuçları ortaya çıkan modelin kabul edilebilir düzeyde olduğunu göstermiştir. Elde edilen sonuçlar, Sınıf Öğretmeni Adayları için Öğretmenlik Uygulaması Ölçeği’nin geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermiştir. | tr |
| dc.description.abstract | This current study aimed to examine the validity and reliability study of Turkish form of the Field Experience Instrument for Elementary Preservice Teachers developed by researchers. The instrument included four sub-dimensions. These are practice process, university supervisor, selfevaluation and school management. The instrument includes 21 items and placed on a 5-point Likert type of scale. Cronbach’s alpha coefficients were calculated as .86 for the Field Experience Instrument for Elementary Pre-service Teachers, respectively. Cronbach’s alpha coefficients for the sub-scales were found as .82, .79, .73 and .74, respectively. Results of the exploratory and confirmatory factor analysis revealed that the instrument is valid and reliable. | tr |
| dc.language.iso | tr | tr |
| dc.publisher | Adıyaman Üniversitesi | tr |
| dc.subject | Öğretmenlik uygulaması | tr |
| dc.subject | Sınıf öğretmeni adayı | tr |
| dc.subject | Ölçek geliştirme | tr |
| dc.subject | Field experience | tr |
| dc.subject | Elementary pre-service teacher | tr |
| dc.subject | Scale development | tr |
| dc.title | Sınıf öğretmeni adayları için öğretmenlik uygulaması ölçeği geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması | tr |
| dc.title.alternative | Development of field experience instrument for elementary pre-service teachers: a reliability and validity study | tr |
| dc.type | Article | tr |
| dc.contributor.firstauthorID | 32029 | tr |
| dc.contributor.firstauthorID | 106694 | tr |
| dc.contributor.department | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü/Matematik Eğitimi Anabilim Dalı | tr |
| dc.contributor.department | Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi/Polatlı Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu/Saç ve Güzellik Hizmetleri Bölümü/Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri pr. | tr |
| dc.identifier.endpage | 564 | tr |
| dc.identifier.issue | 26 | tr |
| dc.identifier.startpage | 548 | tr |
| dc.identifier.volume | 9 | tr |
| dc.source.title | Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi | tr |