Bu araştırmanın amacı Sınıf Öğretmeni Adayları için Öğretmenlik
Uygulaması Ölçeği’nin geliştirilmesi kapsamında geçerlik ve güvenirlik
çalışmalarının yapılmasıdır. Geliştirilen ölçekte yer alan 4 alt boyut
sırasıyla uygulama süreci, üniversite öğretim elemanı, öz değerlendirme
ve okul yönetimi olarak isimlendirilmiştir. Her bir alt boyut için
hesaplanan Cronbach alfa güvenirlik katsayısı sırasıyla .82, .79, .73 ve .74
olarak hesaplanmıştır. Ölçeğin bütünü için güvenirlik katsayısının .86
olduğu belirlenmiştir. Ölçek 21 maddeden oluşmaktadır ve 5’li Likert
tipindedir. Buna ek olarak, açımlayıcı faktör analizinde ortaya çıkan
yapının ne derece uygun olduğunu belirlemek amacıyla yapılan
doğrulayıcı faktör analizi sonuçları ortaya çıkan modelin kabul edilebilir
düzeyde olduğunu göstermiştir. Elde edilen sonuçlar, Sınıf Öğretmeni
Adayları için Öğretmenlik Uygulaması Ölçeği’nin geçerli ve güvenilir bir
ölçme aracı olduğunu göstermiştir.
This current study aimed to examine the validity and reliability study of
Turkish form of the Field Experience Instrument for Elementary Preservice Teachers developed by researchers. The instrument included four
sub-dimensions. These are practice process, university supervisor, selfevaluation and school management. The instrument includes 21 items
and placed on a 5-point Likert type of scale. Cronbach’s alpha coefficients
were calculated as .86 for the Field Experience Instrument for Elementary
Pre-service Teachers, respectively. Cronbach’s alpha coefficients for the
sub-scales were found as .82, .79, .73 and .74, respectively. Results of the
exploratory and confirmatory factor analysis revealed that the instrument
is valid and reliable.