Adiyaman University Repository

Sınıf öğretmeni adayları için öğretmenlik uygulaması ölçeği geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması

Show simple item record

dc.contributor.author Hacıömeroğlu, Güney
dc.contributor.author Değer, Mehmet
dc.date.accessioned 2021-02-11T08:07:55Z
dc.date.available 2021-02-11T08:07:55Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1643
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı Sınıf Öğretmeni Adayları için Öğretmenlik Uygulaması Ölçeği’nin geliştirilmesi kapsamında geçerlik ve güvenirlik çalışmalarının yapılmasıdır. Geliştirilen ölçekte yer alan 4 alt boyut sırasıyla uygulama süreci, üniversite öğretim elemanı, öz değerlendirme ve okul yönetimi olarak isimlendirilmiştir. Her bir alt boyut için hesaplanan Cronbach alfa güvenirlik katsayısı sırasıyla .82, .79, .73 ve .74 olarak hesaplanmıştır. Ölçeğin bütünü için güvenirlik katsayısının .86 olduğu belirlenmiştir. Ölçek 21 maddeden oluşmaktadır ve 5’li Likert tipindedir. Buna ek olarak, açımlayıcı faktör analizinde ortaya çıkan yapının ne derece uygun olduğunu belirlemek amacıyla yapılan doğrulayıcı faktör analizi sonuçları ortaya çıkan modelin kabul edilebilir düzeyde olduğunu göstermiştir. Elde edilen sonuçlar, Sınıf Öğretmeni Adayları için Öğretmenlik Uygulaması Ölçeği’nin geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermiştir. tr
dc.description.abstract This current study aimed to examine the validity and reliability study of Turkish form of the Field Experience Instrument for Elementary Preservice Teachers developed by researchers. The instrument included four sub-dimensions. These are practice process, university supervisor, selfevaluation and school management. The instrument includes 21 items and placed on a 5-point Likert type of scale. Cronbach’s alpha coefficients were calculated as .86 for the Field Experience Instrument for Elementary Pre-service Teachers, respectively. Cronbach’s alpha coefficients for the sub-scales were found as .82, .79, .73 and .74, respectively. Results of the exploratory and confirmatory factor analysis revealed that the instrument is valid and reliable. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Öğretmenlik uygulaması tr
dc.subject Sınıf öğretmeni adayı tr
dc.subject Ölçek geliştirme tr
dc.subject Field experience tr
dc.subject Elementary pre-service teacher tr
dc.subject Scale development tr
dc.title Sınıf öğretmeni adayları için öğretmenlik uygulaması ölçeği geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması tr
dc.title.alternative Development of field experience instrument for elementary pre-service teachers: a reliability and validity study tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 32029 tr
dc.contributor.firstauthorID 106694 tr
dc.contributor.department Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü/Matematik Eğitimi Anabilim Dalı tr
dc.contributor.department Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi/Polatlı Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu/Saç ve Güzellik Hizmetleri Bölümü/Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri pr. tr
dc.identifier.endpage 564 tr
dc.identifier.issue 26 tr
dc.identifier.startpage 548 tr
dc.identifier.volume 9 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account