Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Üniversite öğrencilerinde saygınlığını yitirme kaygısı

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Topkaya, Nursel
dc.contributor.author Şahin, Ertuğrul
dc.contributor.author Gençoğlu, Cem
dc.date.accessioned 2021-02-09T11:04:02Z
dc.date.available 2021-02-09T11:04:02Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1636
dc.description.abstract Bu kesitsel araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinde saygınlığını yitirme kaygısının cinsiyet, psikolojik yardım alma deneyimi ve cinsiyet rolleriyle ilişkisini incelemektedir. Araştırmanın çalışma grubunu, Orta Karadeniz Bölgesi’ndeki bir üniversitenin farklı fakülte ve bölümlerine devam etmekte olan 266 (141 kadın, 125 erkek) katılımcı oluşturmuştur. Gerçekleştirilen bağımsız örneklemler için t-testi sonucunda, kadınların saygınlığını yitirme kaygısının erkeklerden anlamlı bir şeklide daha yüksek olduğu bulunmuştur. Ancak, daha önce psikolojik yardım alan ve daha önce psikolojik yardım almayan bireylerin saygınlığını yitirme kaygısı puanları anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Gerçekleştirilen hiyerarşik regresyon analizi sonucunda ise katılımcıların cinsiyetleri ve daha önce psikolojik yardım alma deneyimleri kontrol edildiğinde, kadınsı cinsiyet rollerine yüksek düzeyde sahip bireylerin saygınlığını yitirme kaygısının da yüksek düzeyde olduğu bulunmuştur. Ancak, erkeksi cinsiyet rolleri saygınlığını yitirme kaygısıyla ilişkili değildir. Saygınlığını yitirme kaygısının, bir dizi olumsuz ruh sağlığı göstergesiyle pozitif yönde ilişkili olduğu düşünüldüğünde kadınların ve kadınsı cinsiyet rolüne sahip olan bireylerin ruh sağlıkları açısından desteklenmeye ihtiyaçları olduğu söylenebilir. tr
dc.description.abstract The aim of this cross-sectional study was to investigate the relationship between loss of face, gender, psychological help seeking experience, and gender roles in undergraduate students. Participants consisted of 266 (141 female, 125 male) respondents attending different faculties and departments of a university in the Central Black Sea Region. Result of the independent samples t-tests suggested that women had significantly higher loss of face than men. However, no significant difference was found in loss of face scores with regard to previous psychological help seeking experience. Results of the hierarchical regression analysis suggested that individuals who exhibit high feminine gender roles were more likely to have high level of loss of face after controlling for gender and previous help seeking experience whereas, masculine gender roles were not found to be associated with loss of face. Considering the fact that loss of face is positively correlated with a number of negative mental health indicators, mental health support recommended to women and individuals with high feminine gender roles. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Saygınlığını yitirme kaygısı tr
dc.subject Cinsiyet tr
dc.subject Psikolojik yardım alma deneyimi tr
dc.subject Cinsiyet rolleri tr
dc.subject Üniversite öğrencileri tr
dc.subject Loss of face tr
dc.subject Gender tr
dc.subject Psychological help seeking experience tr
dc.subject Gender roles tr
dc.subject Undergraduate students. tr
dc.title Üniversite öğrencilerinde saygınlığını yitirme kaygısı tr
dc.title.alternative Loss of face among undergraduate students tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 27633 tr
dc.contributor.firstauthorID 114682 tr
dc.contributor.department Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü tr
dc.contributor.department Amasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü tr
dc.contributor.department Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü tr
dc.identifier.endpage 143 tr
dc.identifier.issue 32 tr
dc.identifier.startpage 111 tr
dc.identifier.volume 12 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster