Adiyaman University Repository

Okumuyorum çünkü: sınıf öğretmenliği ana bilim dalı öğrencilerinin okumama nedenleri

Show simple item record

dc.contributor.author Babayiğit, Özgür
dc.date.accessioned 2021-02-04T12:33:03Z
dc.date.available 2021-02-04T12:33:03Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1632
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının okumama nedenlerinin incelenmesidir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseniyle gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların seçiminde amaçlı örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır Araştırmanın katılımcılarını Yozgat Bozok Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Eğitimi Bilim Dalı lisans programında öğrenim gören 18 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda kitap okumama nedenleri olarak şunlar tespit edilmiştir: Okurken canım sıkılıyor, okumayı sevmiyorum, okumaya zamanım yok, kamu personeli seçme sınavına hazırlanıyorum, okuma alışkanlığım yok, cep telefonu ve bilgisayarla ilgileniyorum, okurken gözlerim ağrıyor ve sulanıyor. tr
dc.description.abstract The aim of this study is to examine the reasons why the preservice primary school teachers not able to read. The research was carried out by the phenomenological method of qualitative research methods. An appropriate sampling method was used for the selection of the participants. The participants of the study consisted of 18 student who were educated in the Yozgat Bozok University Faculty of Education Primary School Teacher program. The semi-structured interview form developed by the researcher was used as data collection tool. Thematic analysis was used to analyze the data. As a result of content analysis these results reached: I am bored with reading, I do not like to read, I do not have time to read, I am preparing for public personnel selection exam, I am not reading habit, I am interested in mobile phone and computer, my eyes are aching and irritated while reading. tr
dc.language.iso en tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Okuma tr
dc.subject Öğretmen tr
dc.subject Öğrenci tr
dc.subject Neden tr
dc.subject Reading tr
dc.subject Teacher tr
dc.subject Student tr
dc.subject Reason tr
dc.title Okumuyorum çünkü: sınıf öğretmenliği ana bilim dalı öğrencilerinin okumama nedenleri tr
dc.title.alternative I don’t read: the reasons of preservice primary school teachers who do not read tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 54616 tr
dc.contributor.department Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 110
dc.identifier.issue 32 tr
dc.identifier.startpage 76 tr
dc.identifier.volume 12 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account