Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının okumama nedenlerinin incelenmesidir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseniyle gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların seçiminde amaçlı örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır Araştırmanın katılımcılarını Yozgat Bozok Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Eğitimi Bilim Dalı lisans programında öğrenim gören 18 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda kitap okumama nedenleri olarak şunlar tespit edilmiştir: Okurken canım sıkılıyor, okumayı sevmiyorum, okumaya zamanım yok, kamu personeli seçme sınavına hazırlanıyorum, okuma alışkanlığım yok, cep telefonu ve bilgisayarla ilgileniyorum, okurken gözlerim ağrıyor ve sulanıyor.
The aim of this study is to examine the reasons why the preservice primary school teachers not able to read. The research was carried out by the phenomenological method of qualitative research methods. An appropriate sampling method was used for the selection of the participants. The participants of the study consisted of 18 student who were educated in the Yozgat Bozok University Faculty of Education Primary School Teacher program. The semi-structured interview form developed by the researcher was used as data collection tool. Thematic analysis was used to analyze the data. As a result of content analysis these results reached: I am bored with reading, I do not like to read, I do not have time to read, I am preparing for public personnel selection exam, I am not reading habit, I am interested in mobile phone and computer, my eyes are aching and irritated while reading.