Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

X, Y ve Z kuşağı tüketicilerin nomofobi özelliklerinin karşılaştırması: Adıyaman ili üzerine bir uygulama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yıldız, Arif
dc.date.accessioned 2021-02-04T10:28:13Z
dc.date.available 2021-02-04T10:28:13Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1629
dc.description.abstract Nomofobi; bireyin, mobil telefon bağlantısını kaybetmesinden kaynaklı, yaşamış olduğu korku anlamına gelmektedir. Bu çalışma, 3 farklı kuşak (X, Y ve Z) tüketicilerin, nomofobi özelliklerini ölçmeyi ve kuşaklar arası karşılaştırmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla Adıyaman’da yaşayan akıllı mobil telefon kullanıcısı 420 kişiye anket yapılmış, geçerli 389 anket SPSS 22 programında analiz edilmiştir. Araştırmanın temel hipotezi; “Kuşaklar ile nomofobi düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki vardır” şeklinde belirlenmiştir. Bu kapsamda alt hipotezler ise nomofobinin her bir alt boyutu ile kuşaklar arasında ilişki olup olmadığını tespit edecek şekilde oluşturulmuştur. Yapılan analizler neticesinde; kuşaklar ile “iletişim kurmakta olamamak” “bağlantının kaybedilmesi” ve “bilgiye erişememe”, gibi nedenlerle yaşanan nomofobi düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilirken, “kolaylık vermesi” nedeniyle yaşanan nomofobi ortalamaları arasında anlamlı bir ilişki tespit edilememiştir. tr
dc.description.abstract Nomophobia means the fear that an individual has experienced due to the loss of mobile telephone connection. This study aims to measure nomophobia characteristics of 3 different generations (X, Y and Z) consumers and compare them among generations. For this purpose, 420 people who are smart mobile phone users living in Adıyaman were surveyed and 389 valid questionnaires were analyzed in SPSS 22 program. The basic hypothesis of the research; “There is a statistically significant relationship between generations and nomophobia levels”. In this context, the sub-hypotheses were established to determine whether there is a relationship between each sub-dimension of nomophobia and the generations. As a result of the analysis; There was a statistically significant relationship between the generations and “inability to communicate”, “loss of connection” and “inability to access information”. But no significant relationship was found between the generations and the average of nomophobia due to the “convenience”. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Nomofobi tr
dc.subject Kuşaklar tr
dc.subject Telefonsuzluk korkusu tr
dc.subject Tüketici davranışları tr
dc.subject Nomophobia tr
dc.subject Generations tr
dc.subject Fear of nophone tr
dc.subject Consumer behavior tr
dc.title X, Y ve Z kuşağı tüketicilerin nomofobi özelliklerinin karşılaştırması: Adıyaman ili üzerine bir uygulama tr
dc.title.alternative Comparison of nomophobical properties of X, Y and Z-consumers: an application on the Adıyaman province tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 26022 tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi, Gölbaşı Meslek Yüksekokulu, Yönetim ve Organizasyon Bölümü, İşletme Yönetimi Programı tr
dc.identifier.endpage 726 tr
dc.identifier.issue 32 tr
dc.identifier.startpage 695 tr
dc.identifier.volume 12 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster