Nomofobi; bireyin, mobil telefon bağlantısını kaybetmesinden kaynaklı, yaşamış olduğu korku anlamına gelmektedir. Bu çalışma, 3 farklı kuşak (X, Y ve Z) tüketicilerin, nomofobi özelliklerini ölçmeyi ve kuşaklar arası karşılaştırmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla Adıyaman’da yaşayan akıllı mobil telefon kullanıcısı 420 kişiye anket yapılmış, geçerli 389 anket SPSS 22 programında analiz edilmiştir. Araştırmanın temel hipotezi; “Kuşaklar ile nomofobi düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki vardır” şeklinde belirlenmiştir. Bu kapsamda alt hipotezler ise nomofobinin her bir alt boyutu ile kuşaklar arasında ilişki olup olmadığını tespit edecek şekilde oluşturulmuştur. Yapılan analizler neticesinde; kuşaklar ile “iletişim kurmakta olamamak” “bağlantının kaybedilmesi” ve “bilgiye erişememe”, gibi nedenlerle yaşanan nomofobi düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilirken, “kolaylık vermesi” nedeniyle yaşanan nomofobi ortalamaları arasında anlamlı bir ilişki tespit edilememiştir.
Nomophobia means the fear that an individual has experienced due to the loss of mobile telephone connection. This study aims to measure nomophobia characteristics of 3 different generations (X, Y and Z) consumers and compare them among generations. For this purpose, 420 people who are smart mobile phone users living in Adıyaman were surveyed and 389 valid questionnaires were analyzed in SPSS 22 program. The basic hypothesis of the research; “There is a statistically significant relationship between generations and nomophobia levels”. In this context, the sub-hypotheses were established to determine whether there is a relationship between each sub-dimension of nomophobia and the generations. As a result of the analysis; There was a statistically significant relationship between the generations and “inability to communicate”, “loss of connection” and “inability to access information”. But no significant relationship was found between the generations and the average of nomophobia due to the “convenience”.