dc.contributor.author |
Altıparmak, Kemal |
|
dc.contributor.author |
Akın, Pınar |
|
dc.date.accessioned |
2021-02-04T09:03:27Z |
|
dc.date.available |
2021-02-04T09:03:27Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.issn |
1308–9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1627 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmada probleme dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin
akademik başarılarına, tutumlarına etkisi ve bu yöntem hakkındaki
görüşleri incelenmiştir. Araştırma, 5. sınıflarda öğrenim gören 48 öğrenci
ile yürütülmüştür. Bu öğrencilerden 24’ü kontrol grubu, diğer 24’ü ise
deney grubu öğrencileridir. 5. sınıf matematik dersi kesirler müfredatına
uygun olarak deney grubu üzerinde yapılandırmacı felsefede olan
probleme dayalı öğrenme yöntemi, kontrol grubu üzerinde yapılandırmacı
bir öğretim ortamı uygulanmıştır. Çalışma başlangıcında ve sonunda her
iki gruba akademik başarı testi ve tutum ölçeği uygulanmıştır. Ayrıca
deney grubu öğrencilerinin, probleme dayalı öğrenme sürecinde bizzat
neler yaşadığını anlamak ve duygularını öğrenmek için yarı yapılandırılmış
bir görüşme formu ile düşünceleri paylaşılmıştır. Sonuç olarak her iki
yöntemin akademik başarıya olumlu olarak etkisi olduğu fakat probleme
dayalı öğrenme yöntemiyle ders işleyen deney grubu öğrencilerinin
akademik başarı ve tutumlarının diğer gruba göre daha yüksek
bulunduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca deney grubu öğrencilerinin probleme
dayalı öğrenme yöntemi üzerine olumlu yönde düşüncelerinin olduğu
görülmüştür. |
tr |
dc.description.abstract |
In this study, the impact of problem based learning on students' academic
achievement, attitudes and their views on this method were examined.
The study was conducted with 48 students in the 5th grade of a school. Of
these students, 24 are control group students and the other 24 are
experimental group students. 5th grade mathematics course was taught
on the experimental group in accordance with the curriculum of fractions,
probing based learning method. The control group has been taught the
constructivist approach philosophy. Academic achievement test and
attitude scale were applied to both groups at the beginning and end of
the study. In addition, the experiment group students share their
thoughts with a semi-structured interview form to understand what they
are experiencing in their problem based learning process and to learn
their feelings. As a result, although both methods have positive effect on
academic achievement, academic achievement and attitudes of the
experimental group with problem based learning method were found
higher than the other groups. It was also seen that the experimental
group students had a positive attitude towards the problem based
learning method. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Probleme dayalı öğrenme yöntemi |
tr |
dc.subject |
Yapılandırmacı yaklaşım |
tr |
dc.subject |
Kesirler |
tr |
dc.subject |
Problem based learning method |
tr |
dc.subject |
Constructivist approach |
tr |
dc.subject |
Fractions |
tr |
dc.title |
Probleme dayalı öğrenme yönteminin etkililiği üzerine deneysel bir çalışma |
tr |
dc.title.alternative |
An experimental study on the effectiveness of problem based learning method |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.firstauthorID |
116324 |
tr |
dc.contributor.department |
Ege Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Temel Eğitim Bölümü/Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı |
tr |
dc.contributor.department |
Milli Eğitim Bakanlığı |
tr |
dc.identifier.endpage |
492 |
tr |
dc.identifier.issue |
26 |
tr |
dc.identifier.startpage |
459 |
tr |
dc.identifier.volume |
9 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |