Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Probleme dayalı öğrenme yönteminin etkililiği üzerine deneysel bir çalışma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Altıparmak, Kemal
dc.contributor.author Akın, Pınar
dc.date.accessioned 2021-02-04T09:03:27Z
dc.date.available 2021-02-04T09:03:27Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1627
dc.description.abstract Bu çalışmada probleme dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin akademik başarılarına, tutumlarına etkisi ve bu yöntem hakkındaki görüşleri incelenmiştir. Araştırma, 5. sınıflarda öğrenim gören 48 öğrenci ile yürütülmüştür. Bu öğrencilerden 24’ü kontrol grubu, diğer 24’ü ise deney grubu öğrencileridir. 5. sınıf matematik dersi kesirler müfredatına uygun olarak deney grubu üzerinde yapılandırmacı felsefede olan probleme dayalı öğrenme yöntemi, kontrol grubu üzerinde yapılandırmacı bir öğretim ortamı uygulanmıştır. Çalışma başlangıcında ve sonunda her iki gruba akademik başarı testi ve tutum ölçeği uygulanmıştır. Ayrıca deney grubu öğrencilerinin, probleme dayalı öğrenme sürecinde bizzat neler yaşadığını anlamak ve duygularını öğrenmek için yarı yapılandırılmış bir görüşme formu ile düşünceleri paylaşılmıştır. Sonuç olarak her iki yöntemin akademik başarıya olumlu olarak etkisi olduğu fakat probleme dayalı öğrenme yöntemiyle ders işleyen deney grubu öğrencilerinin akademik başarı ve tutumlarının diğer gruba göre daha yüksek bulunduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca deney grubu öğrencilerinin probleme dayalı öğrenme yöntemi üzerine olumlu yönde düşüncelerinin olduğu görülmüştür. tr
dc.description.abstract In this study, the impact of problem based learning on students' academic achievement, attitudes and their views on this method were examined. The study was conducted with 48 students in the 5th grade of a school. Of these students, 24 are control group students and the other 24 are experimental group students. 5th grade mathematics course was taught on the experimental group in accordance with the curriculum of fractions, probing based learning method. The control group has been taught the constructivist approach philosophy. Academic achievement test and attitude scale were applied to both groups at the beginning and end of the study. In addition, the experiment group students share their thoughts with a semi-structured interview form to understand what they are experiencing in their problem based learning process and to learn their feelings. As a result, although both methods have positive effect on academic achievement, academic achievement and attitudes of the experimental group with problem based learning method were found higher than the other groups. It was also seen that the experimental group students had a positive attitude towards the problem based learning method. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Probleme dayalı öğrenme yöntemi tr
dc.subject Yapılandırmacı yaklaşım tr
dc.subject Kesirler tr
dc.subject Problem based learning method tr
dc.subject Constructivist approach tr
dc.subject Fractions tr
dc.title Probleme dayalı öğrenme yönteminin etkililiği üzerine deneysel bir çalışma tr
dc.title.alternative An experimental study on the effectiveness of problem based learning method tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 116324 tr
dc.contributor.department Ege Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Temel Eğitim Bölümü/Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı tr
dc.contributor.department Milli Eğitim Bakanlığı tr
dc.identifier.endpage 492 tr
dc.identifier.issue 26 tr
dc.identifier.startpage 459 tr
dc.identifier.volume 9 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster