Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Birinci sınıf Türkçe (ilkokuma yazma) öğretim programının değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aslan, Mecit
dc.contributor.author Altunova, Nebi
dc.date.accessioned 2021-02-03T08:23:53Z
dc.date.available 2021-02-03T08:23:53Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1614
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı birinci sınıf Türkçe (ilkokuma yazma) öğretim programını değerlendirmektir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışmanın verileri gözlem ve görüşme formu ile toplanmıştır. Gözlem yapılan okulun seçiminde öğrenci profili dikkate alınarak tipik durum örneklemesi, görüşme yapılan öğretmenlerin belirlenmesinde ise amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme kullanılmıştır. Görüşme ve gözlem yoluyla elde edilen veriler betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen verilere bakılarak 1. sınıf Türkçe öğretim programının bazı yönlerden eksikliklerinin bulunduğu bu bakımdan yeniden gözden geçirilmeye ihtiyaç duyulduğu söylenebilir. tr
dc.description.abstract In this study, it was aimed to evaluate the first grade Turkish language curriculum. In the study, case study was used in qualitative research methods. The data of the study was collected by observation and interview form. In the selection of the observing school, sampling of the typical situation was taken by taking the student profile and purpose sampling methods was used in the determination of the interviewed teachers. Data obtained by interview and observation were analyzed by descriptive analysis technique. According to the results obtained from the research, it can be said that it is there are some deficiencies and in this aspect necessary to re-examine the first grade Turkish language curriculum. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Birinci sınıf Türkçe programı tr
dc.subject İlkokuma yazma öğretimi tr
dc.subject Program değerlendirme tr
dc.subject First grade Turkish language curriculum tr
dc.subject Teaching of reading and writing tr
dc.subject Curriculum evaluation tr
dc.title Birinci sınıf Türkçe (ilkokuma yazma) öğretim programının değerlendirilmesi tr
dc.title.alternative Evaluation of first grade Turkish language (first reading-writing) curriculum tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 38094 tr
dc.contributor.firstauthorID 265535 tr
dc.contributor.department Van Yüzüncü Yıl üniversitesi, Eğtim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 75 tr
dc.identifier.issue 32 tr
dc.identifier.startpage 31 tr
dc.identifier.volume 12 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster