Bu çalışma, 8. sınıf Türkçe ders kitabındaki metinleri yazınsallık ve bilgi açısından incelemeye yöneliktir. Metinlere yönelik incelemelere geçmeden önce incelenecek kitabın içeriği hakkında bilgi verilecektir. Ardından söz konusu ders kitabındaki metinler yazınsallık ve bilgi açısından incelenecektir. Çalışmanın sonuç bölümünde ise Türkçe ders kitaplarında yer alan metinlerin nasıl olması gerektiğine ilişkin öneriler sıralanacaktır. Ders kitaplarını hazırlayan ve inceleyen yapıların güçlendirilmesi, ders kitaplarına seçilecek metinlerin çalıştaylarla tespit edilmesi şeklinde kurumsal niteliği de olan önerilerle makale son bulacaktır.
This review is about examining Turkish course book in terms of literariness and knowledge. Forth is review the Turkish course book of eight class is selected. Someinformationaboutthecontent of thecourse is given before passing to there view. After that texts in the course book are examined in terms of literariness and knowledge. In the on clusion part of there view there are some suggestions about how the texts in the Turkish course book should be. Thees say comesto an end with suggestions such as improving the units preparing and examining course boks and detecting the texts selected for course boks by workshop swhich also have institution alcharacteristics.