Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Türkiye'de yeni medya ve tv etkileşimi bağlamında değişen dizi anlayışı: Sıfır Bir "Bir Zamanlar Adana'da" örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kırık, Ali Murat
dc.contributor.author Çelebioğlu, Sabri
dc.date.accessioned 2021-02-02T10:39:24Z
dc.date.available 2021-02-02T10:39:24Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1607
dc.description.abstract İletişim, kişinin sahip olduğu bilgi birikimi ve buna bağlı oluşan duygu durumlarını, semboller kullanarak bir başka bireye iletmesidir. Kitle iletişimi ise bilginin, dönemin teknolojik ilerlemelerinden faydalanılarak kitlelere aktarılmasıdır. Kitle iletişim araçları, bilginin geniş kitlelere yayılmasını olanaklı kılmaktadır. Kitle iletişim araçları; yazılı, görsel-işitsel ve teknolojik araçlardan oluşur. Gazete, dergi, TV, radyo, cep telefonu, bilgisayar vb. gibi iletişim organları, kitle iletişim araçlarına örnek oluşturmaktadır. Kitle iletişiminde yeri olan medyanın 'yeni' adı altında değişme süreci ve getirileri bağlamında yola çıkılan bu çalışma, toplam dört bölümden oluşmaktadır. Çalışmada dizi sektörünün Türkiye'de nasıl geliştiği, bu sektörün kültürel-toplumsal-bireysel etkileri, alışkanlıkların değişme süreci, yeni neslin televizyonu olan YouTube platformu ve bu sayede yetişen mobil izleyici kitlesi detaylı olarak incelenmiştir. Sıfır Bir “Bir zamanlar Adana'da” dizisinin konusu, karakterleri, şiddet ve gerçeklik unsurları çerçevesinde ayrıntılı olarak ele alınmıştır. Çalışmada dizinin YouTube’da yayınlanmasından dolayı izleyici kitlesi genel olarak genç kuşak olduğu neticesine ulaşılmıştır. Araştırmaya katılanların %18,4’ü 18-24 yaşında ve bunların %82’si bu dizi izlediğini belirtmiştir. İzleyenlerin cinsiyetlerinin ise %75,4 oranında erkek olduğu görülmüştür tr
dc.description.abstract Communication is the transferring of the knowledge and the feelings to the other people by using symbols. Mass communication is the transferring of the information to the masses by utilizing the technological advancements of the period. Mass media makes possible to disseminate information to large masses. Newspaper, magazine, TV, radio, mobile phone computer are called as mass media. This study, which is based on the process of transformation and change under the new name of the media which has a place in mass communication, consists of four chapters. In the third part of the study; the development of understanding of TV series has been included. Number of sectors of how it evolves in Turkey, the cultural-social-individual effects of this sector, the process of changing the habits of people, Youtube platform as the television of the new generation analyzed in a detalied way. In this way, the number of mobile follow-ups was examined in detail, as well. “Sıfır Bir: Bir Zamanlar Adana’da” can be considered in terms of its effect to change the understanding of series and television habits. As the series is published on You Tube, the audience is generally the younger generation. 18.4 percent of the participants in our study are 18-24 years old and 82 percent of them are watching this series. The 75.4 percent of the audience is male. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Yeni medya tr
dc.subject televizyon tr
dc.subject Dizi tr
dc.subject sıfır Bir Adana tr
dc.subject YouTube tr
dc.subject New media tr
dc.subject Television tr
dc.subject Series tr
dc.subject Sıfır Bir Adana tr
dc.subject YouTube tr
dc.title Türkiye'de yeni medya ve tv etkileşimi bağlamında değişen dizi anlayışı: Sıfır Bir "Bir Zamanlar Adana'da" örneği tr
dc.title.alternative Altering of tv series concept in Turkey in context of new media and tv interaction: the case of Sıfır Bir "Bir Zamanlar Adana'da" tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 121058 tr
dc.contributor.department Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü, tr
dc.contributor.department Anadolu Ajansı tr
dc.identifier.endpage 562 tr
dc.identifier.issue 31 tr
dc.identifier.startpage 517 tr
dc.identifier.volume 11 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster