dc.contributor.author |
Taşar, Hacı Hüseyin |
|
dc.date.accessioned |
2021-02-02T10:37:17Z |
|
dc.date.available |
2021-02-02T10:37:17Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.issn |
1308-9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1606 |
|
dc.description.abstract |
İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğü 17 Ocak 2019 tarihi itibarıyla Suriyeli göçmen sayısının 3.632.622 kişiyi bulduğunu açıklamıştır. Bu kişilerin 1.970.837’si erkeklerden, 1.661.785’i ise kadınlardan oluşmaktadır. Türkiye’ye göç eden Suriyeli erkeklerin sayısı, kadınlardan 309.052 kişi daha fazladır. Yükseköğrenim çağı (19-24 yaş) aralığında yer alan Suriyeli sayısı ise 534.248 kişidir. Türkiye devleti, ülkesinde bulunan yükseköğrenim çağındaki gençlere eğitim fırsatları sunmak için önemli adımlar atmıştır. Bu araştırmanın amacı, iç savaş nedeniyle Türkiye’ye göç eden Suriyeli öğrencilerin yükseköğretime ilişkin sorunlarını Adıyaman üniversitesi özelinde tespit etmek ve önerilerde bulunmaktır. Çalışma nitel araştırma temelinde desenlenen bir durum çalışması olup, araştırmanın evrenini, Adıyaman Üniversitesinde okuyan Suriyeli öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen verilerin incelenmesinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmada; Suriyeli öğrencilerin kendilerini, arkadaşlarına, görevlilere ve ders hocalarına tam olarak ifade edemedikleri, hocaların derslerde hızlı konuştukları, sınavlarda kendilerine yeterli düzeyde ek süre verilmediği, kapalı soruların yeterince açıklanmadığı belirlenmiştir. |
tr |
dc.description.abstract |
Ministry of Interior Directorate General of Migration Management stated that the total number of Syrian refugees in Turkey has reached to 3.632.622 as of January 17, 2019. 1.970.837 of these people are composed of men, and 1.661.785 are women and these numbers indicate that there are 309.052 more men than women. The number of Syrian refugees at the age of higher education (19-24) is stated to be 534.248. The Republic of Turkey has taken important steps to provide education opportunities for Syrian students in the higher education. In this study, it is aimed to find out higher education problems of Syrian students who have immigrated to Turkey and have been studying at Adıyaman University and suggest solutions to these problems. The study is designed as a qualitative case study and Syrian students studying at Adıyaman University are sampled for the study. The findings of the study are analyzed with descriptive analysis technique. The findings of the study indicate that Syrian students have difficulties in expressing themselves to their friends, teachers and other agents. Also it is found out that the teachers’ speeches are fast, the time allowed for the exams are not enough and the questions are not very clear for the Syrian students. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Göç |
tr |
dc.subject |
Suriyeli öğrenciler |
tr |
dc.subject |
Yükseköğretim |
tr |
dc.subject |
Migration |
tr |
dc.subject |
Syrian students |
tr |
dc.subject |
Higher education |
tr |
dc.title |
Türkiye’deki Suriyeli mültecilerin yükseköğretim sorunları: Adıyaman Üniversitesi örneği |
tr |
dc.title.alternative |
Higher education problems of Syrian refugees in Turkey: Adıyaman unıversity sample |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.firstauthorID |
33051 |
tr |
dc.contributor.department |
Adıyaman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Yönetimi Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Ana Bilim Dalı |
tr |
dc.identifier.endpage |
187 |
tr |
dc.identifier.issue |
31 |
tr |
dc.identifier.startpage |
160 |
tr |
dc.identifier.volume |
11 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |