Bu araştırmanın amacı ilköğretim kurumlarında görev yapan sınıf ve branş öğretmenlerinin kurum yöneticisi tarafından yapılan ders denetimi sırasında yaşamış oldukları kaygı düzeylerini belirlemektir. Araştırma nicel bir araştırma olup tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Karakaya ve diğerleri(2011) tarafından geliştirilen “Denetim Kaygısı Ölçeği” kullanılmış olup toplanan veriler SPSS-23 programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde Kruskal Wallis ve Mann Whitney U analizleri yapılmıştır. Araştırmanın evrenini 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Adıyaman İli Merkez ilçede görev yapan ilkokul ve ortaokul öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi, tabakalı örnekleme yöntemi ile seçilmiş olup 82 sınıf ve 182 branş öğretmeninden oluşmaktadır. Elde edilen bulgulara göre, öğretmenler denetim sırasında genel olarak orta düzeyde kaygı yaşamakta olup, kadın öğretmenlerin yaşadığı denetim kaygısı düzeyi erkek öğretmenlerin yaşadığı denetim kaygısı düzeyinden daha fazladır. Ayrıca kaygı düzeyleri medeni durum ve branş değişkenlerine göre ölçeğin alt boyutları açısından farklılık göstermektedir.
The aim of this study is to determine the anxiety levels of classroom and branch teachers working at primary and lower secondary schools during the inspection made by school principals. The research is a quantitative study and survey research is used. “Inspection anxiety scale” developed by Karakaya and others(2011) has been used as a data collection tool and collected datas are analysed by SPSS-23 program. Kruskal Wallis and Mann Whitney U analyzes are used to analyze the data. The participants of the study are primary and lower secondary school teachers working in the central district of Adıyaman province in the 2018-2019 academic year. The sample of the study is selected by stratified sampling method and it consists 82 classroom and 182 branch teachers. According to the findings, teachers generally have moderate anxiety during the inspection and anxiety levels differ according to gender, marital status and branch variables in terms of sub-dimensions of the scale.