Adiyaman University Repository

Film turizmi ve Sığacık’a (İzmir) etkileri

Show simple item record

dc.contributor.author Çakar Çelik, Özlem
dc.date.accessioned 2021-01-27T08:50:33Z
dc.date.available 2021-01-27T08:50:33Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1590
dc.description.abstract Film turizmi; TV, video, DVD, VCD veya sinema gösterimleriyle ilgili destinasyonlara veya ev, restoran, kafe vb çekim yerlerine yönelik turist ziyaretleri olarak tanımlanmaktadır. Film turizmi Türkiye’de yeni olan bir araştırma alanıdır. 2000’li yıllardan itibaren akademik çalışmalar içerisinde yer almıştır. Seferihisar’ın altı mahallesinden biri olan Sığacık birçok kez dizi- film endüstrisine ev sahipliği yapmıştır. Sığacık, “Kavak Yelleri Dizisi”, “Olanlar Oldu Filmi” ve “Ege’nin Hamsisi Dizisi” gibi yapımlarla dikkat çekmiştir. Bu çalışma dizi-film endüstrisinin Sığacık turizmine etkilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada, nitel araştırma yöntemi; nitel araştırma desenlerinden olgu bilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, ‘yarı yapılandırılmış mülâkat formu’ ile elde edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda dizi-film endüstrisinin Sığacık’ta film turizminin gelişmesine neden olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte film turizminin Sığacık’a olumlu ve olumsuz etkileri belirlenmiş, bu kapsamda Sığacık turizminin sürdürülebilirliğine yönelik öneriler geliştirilmiştir. tr
dc.description.abstract Film tourism is defined as visits to destinations as well as home, restaurants, cafes and so on that are used in TV, video, DVD, VCD or movies. Film tourism is a new research area in Turkey and it has become a part of academic studies since 2000. Sığacık, which is one of the six neighborhoods of Seferihisar, has hosted many TV series and became a part of film industry in Turkey. Sığacık attracted people with TV series including Kavak Yelleri and Ege’nin Hamsisi and a film entitled Olanlar Oldu. This study was carried out to determine the effects of TV series-movies industry on the tourism of Sığacık. To this end, phenomenology pattern as a qualitative research method was used. The data was obtained through semi-structured interviews and content analysis was for data analysis. As a result of the current research, it has been determined that the series-film industry causes the development of film tourism in Sığacık. Such development resulted in positive and negative effects on Sığacık. In this context, suggestions were determined for sustainability of Sığacık tourism. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Sığacık tr
dc.subject Film turizmi tr
dc.subject Kültürel turizm tr
dc.subject Sığacık tr
dc.subject Film tourism tr
dc.subject Cultural tourism tr
dc.title Film turizmi ve Sığacık’a (İzmir) etkileri tr
dc.title.alternative Film tourism and its effects on Sığacık (İzmir) tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 59500 tr
dc.contributor.department Fırat Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü tr
dc.identifier.endpage 460 tr
dc.identifier.issue 31 tr
dc.identifier.startpage 432 tr
dc.identifier.volume 11 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account