Bu araştırmanın amacı Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilkokullarda görev yapmakta olan sınıf öğretmenlerinin, okullarının örgüt kültürüne ilişkin algıları ile motivasyon düzeylerini belirlemek ve bu ikisi arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma tarama modeline dayalı betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini Gaziantep ili, merkez Şahinbey ve Şehitkâmil ilçelerinde bulunan ilkokullarda 2015-2016 eğitim öğretim yılında görev yapmakta olan 4619 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise küme örnekleme yöntemi ile belirlenen 358 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak; Terzi (2005) tarafından geliştirilen “Okul Kültürü Ölçeği” ve Öztürk ve Uzunkol (2013) tarafından geliştirilen “İlkokul Öğretmeni Motivasyon Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde “regresyon, korelasyon, t-Testi ve Anova” testleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgular değerlendirildiğinde, örgüt kültürünün öğretmenlerin motivasyon düzeylerinin anlamlı bir yordayıcısı olduğu, örgüt kültürü ile öğretmenlerin motivasyon düzeyleri arasında pozitif yönde ve aynı zamanda düşük düzeyde bir ilişkinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
The purpose of this study is to determine the organizational culture perceptions and motivation levels of the classroom teachers working in the primary schools of Ministry of National Education and to examine the relationship between these two. This study is a descriptive study based on the survey model. The population of the study consisted of 4619 classroom teachers working in the primary schools in two central districts of Gaziantep, Şahinbey and Şehitkâmil, in 2015-2016 academic year. The sample of the study consisted of 358 classroom teachers determined by cluster sampling method. As data collection tool, School Culture Questionnaire by Terzi (2005) and Primary School Teacher Motivation Scale by Öztürk and Uzunkol (2013) were used. In the analysis of data, regression, correlation, t-test and Anova tests were used. When the findings are evaluated, it is concluded that organizational culture is a significant predictor of the motivation levels of teachers and there is a positive and a low level of relationship between the organizational culture and the motivation levels of the teachers.