Adiyaman University Repository

Türkiye’de öğretmen yeterlikleri

Show simple item record

dc.contributor.author Tuğluk, Mehmet Nur
dc.contributor.author Selçuk Türkmen
dc.date.accessioned 2021-01-21T09:04:44Z
dc.date.available 2021-01-21T09:04:44Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1583
dc.description.abstract Hayatımızda sürekli olarak öğretme ve öğrenme durumu söz konusudur. Bir insan çocukluktan itibaren sürekli olarak bir şeyler öğrenir ve gelişir. Öğretme kısmında ise anne-baba ve tabii ki öğretmen başı çeker. Öğretmen en genel tanımıyla, öğretmeye rehberlik eden kişidir. Eğitimin olmazsa olmazı olan öğretmenler, bu kutsal mesleği yerine getirebilmeleri için bazı yeterliklere sahip olması gerekmektedir. Bu araştırmanın amacı Türkiye’de 2006 yılında yayımlanmış olan TEDP (Temel Eğitime Destek Projesi) “Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri“, 2017 yılında yayımlanmış olan Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri ve Öğretmen Strateji Belgesi’nin, öğretmen yeterlikleri açısından incelenmesidir. Bu araştırma nitel bir araştırmadır ve doküman inceleme modeliyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada yayımlanan bu 3 program öğretmen yeterlikleri çerçevesinde incelenmiştir. tr
dc.description.abstract Learning and teaching are essential parts of life. People consistently learn and improve themselves as time goes by. When it comes to teaching, parents and teachers generally get involved. Teaching profession is very precious occupation. It is esteemed all over the world. The prevalent definition of this profession is to guide individuals on their learning journay. As an indispansible part of this profession, teachers need to have some competencies. The aim of this research is to investigate TEDP project, which is to support teacher competence development, published in Turkey in 2006 , “General Competencies of Teaching Profession” and Strategies of Teaching Profession”published in 2017 in terms of teacher competence. It was a qualitative research and document analysis method was carried out. In this research, 3 different programs mentioned above are examined from the viewpoint of teacher competence. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Öğretmen tr
dc.subject Yeterlik tr
dc.subject Öğretmen mesleği yeterlikleri tr
dc.subject Teacher tr
dc.subject Competencies tr
dc.subject Competencies of teaching profession tr
dc.title Türkiye’de öğretmen yeterlikleri tr
dc.title.alternative Competencies of teaching profession in Turkey tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 49897 tr
dc.contributor.firstauthorID 329098 tr
dc.contributor.department Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 841 tr
dc.identifier.issue 30 tr
dc.identifier.startpage 809 tr
dc.identifier.volume 10 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account