Hayatımızda sürekli olarak öğretme ve öğrenme durumu söz konusudur. Bir insan çocukluktan itibaren sürekli olarak bir şeyler öğrenir ve gelişir. Öğretme kısmında ise anne-baba ve tabii ki öğretmen başı çeker. Öğretmen en genel tanımıyla, öğretmeye rehberlik eden kişidir. Eğitimin olmazsa olmazı olan öğretmenler, bu kutsal mesleği yerine getirebilmeleri için bazı yeterliklere sahip olması gerekmektedir. Bu araştırmanın amacı Türkiye’de 2006 yılında yayımlanmış olan TEDP (Temel Eğitime Destek Projesi) “Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri“, 2017 yılında yayımlanmış olan Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri ve Öğretmen Strateji Belgesi’nin, öğretmen yeterlikleri açısından incelenmesidir. Bu araştırma nitel bir araştırmadır ve doküman inceleme modeliyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada yayımlanan bu 3 program öğretmen yeterlikleri çerçevesinde incelenmiştir.
Learning and teaching are essential parts of life. People consistently learn and improve themselves as time goes by. When it comes to teaching, parents and teachers generally get involved. Teaching profession is very precious occupation. It is esteemed all over the world. The prevalent definition of this profession is to guide individuals on their learning journay. As an indispansible part of this profession, teachers need to have some competencies. The aim of this research is to investigate TEDP project, which is to support teacher competence development, published in Turkey in 2006 , “General Competencies of Teaching Profession” and Strategies of Teaching Profession”published in 2017 in terms of teacher competence. It was a qualitative research and document analysis method was carried out. In this research, 3 different programs mentioned above are examined from the viewpoint of teacher competence.