dc.contributor.author |
Gök, Salhadin |
|
dc.contributor.author |
Kılınçeker, Özlem |
|
dc.date.accessioned |
2021-01-21T09:04:34Z |
|
dc.date.available |
2021-01-21T09:04:34Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.issn |
1308-9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1582 |
|
dc.description.abstract |
Harf İnkılâbı Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kuruluşundan sonra gerçekleşen en önemli inkılâplardan birisidir. 1 Kasım 1928’de yeni Türk alfabesinin kabul edilmesinden sonra, Arap harflerine dayanan alfabe kullanımdan kaldırılmış, Latin esasına dayanan yeni alfabe kullanılmaya başlanmıştır. Bu süreçte alfabeyi öğretmek için 1 Ocak 1929’da “Millet Mektepleri” açılmış ve toplumun her kesiminde okuma-yazma öğretimi uygulamasına geçilmiştir. Millet Mektepleri halkın yeni harfleri öğrenmesinin yanında günlük hayatı ve vatandaşlık kurallarını öğrenmesinde de önemli bir rol oynamıştır. Bu kapsamda tüm yurtta açılan dershaneleriyle Millet Mekteplerinin Türkiye eğitim tarihine önemli katkılar sağladığı görülmüştür. Bu çalışmada, 1928-1936 yılları arasında Türkiye’de bütün illerde, ilçelerde ve köylerde kurulan Millet Mektepleri hakkında genel ve temel bilgiler ele alınırken, aynı zamanda çalışmanın esas konusu olan Malatya’da kurulan Millet Mektepleri hakkında istatistikî bilgiler verilmiştir. |
tr |
dc.description.abstract |
Alphabet Revolution that took place after the State of the Republic of Turkey is one of the most important revolutions. On November 1, 1928, after the adoption of the new Turkish alphabet, the alphabet based on Arabic letters was abolished and the new Latin based alphabet started to be used. At this time, National Schools was opened on January 1, 1929, to teach the alphabet and literacy education was applied in every part of the society. National Schools played an important role in learning the rules of daily life and citizenship as well as learning new letters. For these reasons, it understood that National Schools which had classroom in the whole country, has provided significant contributions to the education history of Turkey. In this study, general and basic information about the National Schools that established in all provinces, districts, and villages of Turkey between the years of 1928-1936 were presented whereas especially statistical information about the National Scholl established in Malatya were given. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Malatya |
tr |
dc.subject |
Harf inkılâbı |
tr |
dc.subject |
Millet mektepleri |
tr |
dc.subject |
Atatürk |
tr |
dc.subject |
İsmet İnönü |
tr |
dc.subject |
Malatya |
tr |
dc.subject |
Alphabet revolution |
tr |
dc.subject |
National schools |
tr |
dc.subject |
Atatürk |
tr |
dc.subject |
Ismet Inönü |
tr |
dc.title |
Maarif millet mektepleri istatistiğine göre Malatya millet mektepleri |
tr |
dc.title.alternative |
Malatya national schools according to statistics of ministry of education for national schools |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.firstauthorID |
45764 |
tr |
dc.contributor.firstauthorID |
43386 |
tr |
dc.contributor.department |
Adıyaman Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü |
tr |
dc.contributor.department |
Adıyaman Üniversitesi, Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Bölümü |
tr |
dc.identifier.endpage |
1235 |
tr |
dc.identifier.issue |
30 |
tr |
dc.identifier.startpage |
1173 |
tr |
dc.identifier.volume |
10 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |