Bu araştırmanın amacı, Fen Bilimleri öğretim programına entegre edilmiş STEM uygulamalarının kız öğrencilerin STEM’e yönelik tutumları ile mühendis ve mühendisliğe yönelik görüşlerine etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, Muş ilinde yer alan bir İmam Hatip Kız Ortaokulu’nda öğrenim gören 87 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada nitel ve nicel araştırma yöntemlerin birlikte yer aldığı karma yöntem kullanılmıştır. Nicel boyutta ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmada nicel veri toplama aracı olarak “STEM Tutum Ölçeği (STÖ)”, nitel veri toplama aracı olarak “Mühendislik Bilgi Formu (MBF)” kullanılmıştır. Veri analizleri sonucunda STEM uygulamalarının kız öğrencilerin STEM’e yönelik tutumlarını geliştirmede etkili olduğu görülmüştür. Ayrıca uygulamalar öncesi mühendisliğin erkeklere yönelik bir meslek olduğu görüşüne sahip olan öğrencilerin bazılarının, uygulamalar sonrası kadınların da mühendis olabileceği yönünde görüşe sahip olmaya başladıkları tespit edilmiştir. Bununla birlikte STEM uygulamalarının kızların mühendislik-matematik-fen arasında daha fazla ilişki kurmalarına yardımcı olduğu belirlenmiştir. Bu sonuçlar doğrultusunda, STEM uygulamalarına öğretim programlarına daha fazla yer verilmesi ve kız öğrencilerle daha fazla STEM çalışmalarının yapılması önerilmiştir.
The aim of this study is to examine the effects of STEM practices integrated with the science curriculum on female students’ attitudes towards STEM and their opinions on engineer and engineering. The study group is composed of 87 students who are studying at an Imam Hatip Girls Highschool that is located in Muş city. A mixed method including qualitative and quantitative research methods was used in the study. Quasi-experimental design with pretest-posttest control group was used in the quantitative dimension. “STEM Attitude Scale (SAS)" was used as the quantitative data collection tool and "Engineering Information Form (EIF)" was used as the qualitative data collection tool. Data analysis has shown that STEM practice is effective in improving girl students’ attitudes towards STEM. It was also found that some of the students who had an opinion that engineering was a profession for men before the practices had started to have an opinion that after the practices, women might also be engineers. In addition, it was determined that STEM practices helped girl students to establish more connections between engineering, mathematics and science. In the light of these results, it is suggested that more importance should be given in STEM practices in curriculums and more STEM studies should be applied on girl students.