Bu çalışmanın amacı, istihdamın korunması ve geliştirilmesi amacıyla 2012 yılında Türkiye İş Kurumu’nda işe başlatılan iş ve meslek danışmanlarının iş problemleri, mesleki memnuniyet düzeyleri ile yaşadıkları bürokratik ve idari sorunları tespit etmektir. Çalışma iki bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde iş ve meslek danışmanlığının tanımı ve sistemin Türkiye’deki tarihçesi üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde ise anket yoluyla yapılan tespitler doğrultusunda iş ve meslek danışmanlarının işleri ile ilgili yaşadıkları problemler ve memnuniyet düzeylerinin neler olduğu izah edilmeye çalışılmıştır. Çalışma koşulları ile ilgili olarak pek memnun görünmeyen ve birçok problem yaşayan iş ve meslek danışmanların sorunlarının giderilmesi memnuniyet düzeylerini dolayısıyla verimliliklerini artıracaktır. İş ve meslek danışmanlarının kurumsal aidiyet ve verimliliklerinin artırılması için hangi sorunlarının giderilmesi gerektiği konusunda da öneriler sunulmuştur.
The aim of this study is to identify job problems, career satisfaction levels and bureaucratic and administrative problems of job and career counselors initiated at the Turkish Employment Agency in 2012. The study consists of two chapter. In the first part, definition of job and career counseling was stated and focused on the history of the system in Turkey. In the second part, in the direction of determinations made by questionnaire, it was tried to explain what the problems and satisfaction levels of job and career counselors about their job. Eliminating the problems of consultants who are not satisfied with working conditions and experiencing many problems will improve their level of satisfaction therefore their productivity. In order to increase the corporate belonging and productivity of job and career counselors, suggestions were made on which problems should be addressed.