dc.contributor.author |
Işıkdoğan Uğurlu, Necla |
|
dc.contributor.author |
Kayhan, Nilay |
|
dc.date.accessioned |
2021-01-15T07:46:52Z |
|
dc.date.available |
2021-01-15T07:46:52Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.issn |
1308-9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1572 |
|
dc.description.abstract |
Özel gereksinimli öğrencilerin, eğitsel değerlendirme sürecinde bir takım yasal düzenlemeler bulunmaktadır. Öğretmenlerin, öğrencilerin bireysel gereksinimlerine uygun bir eğitim ortamı oluşturmaları için performans belirlemede, eğitsel değerlendirme sürecinde, bir takım mesleki yeterlikler ile etkili öğretim becerilerine sahip olması gerekmektedir. Betimsel desende nitel araştırma yönteminde gerçekleştirilen bu çalışmada kaynaştırma ortamlarında görevli sınıf öğretmenlerinin, özel gereksinimli öğrencilerinin eğitsel değerlendirme süreçleri olan tarama, tanılama, yönlendirme, BEP hazırlama, ilerlemenin kayıt edilmesi ve öğretimsel düzenlemeler hakkındaki görüşleri incelenmiştir. Ankara İli Sincan İlçesindeki bir ilkokulda 3. ve 4. sınıflarda görevli 6 sınıf öğretmeni ile yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanan veriler, nitel analize uygun bir biçimde analiz edilmiştir. Beş (5) ana ve on üç (13) alt temadan oluşan bulgulara göre öğretmenler eğitsel değerlendirme sonrasında izleme çalışmalarının olmamasından, tanı ve değerlendirme çalışmalarında destek hizmet almamalarından ve özel eğitimde ölçme değerlendirme alanıyla ilgili mesleki bilgi düzeylerinin az olmasından kaynaklı sorunlar yaşadıklarını ifade etmişlerdir. |
tr |
dc.description.abstract |
Students with special needs have a specific legislations during educational evaluation process and teachers must have positive attitudes and professional competence for arranging the suitable enviroment determinate students’ education performances according their individual needs, preparing a programme based on effective teaching methods, educational arrangements for students with special needs. Descriptive qualitative research method has been used for data collection in this study and classroom teachers who has been inclusion classes participate the research. Purpose of the data collection is analysing attitudes of teachers towasrds screening, diagnosing, advising, preparing İEP, recording the process opinions about educational evaluation. Datas have been collected with 6 teachers of 3. and 4. classes by semi-structure interview in Sincan, Ankara and analysed based on qualitative research methods. According to 5 main and 13 sub themes, classroom teachers have mentioned lack of screening practice after educational evaluation, diagnosis and inadequate suport services during education evaluation and also lack of measurment and assessment cause several problem |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Eğitsel değerlendirme |
tr |
dc.subject |
Özel gereksinimli birey |
tr |
dc.subject |
BEP |
tr |
dc.subject |
Sınıf öğretmeni |
tr |
dc.subject |
Educational evaluation |
tr |
dc.subject |
Person with special needs |
tr |
dc.subject |
IEP |
tr |
dc.subject |
Classroom teacher |
tr |
dc.title |
Sınıf öğretmenlerinin özel gereksinimli öğrencilerin eğitsel değerlendirme süreçlerine yönelik görüşlerinin incelenmesi |
tr |
dc.title.alternative |
Examination to attitudes of classroom teachers towards educational evaluation process of students with special needs |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.firstauthorID |
185449 |
tr |
dc.contributor.department |
Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi |
tr |
dc.contributor.department |
Hasan Kalyoncu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi |
tr |
dc.identifier.endpage |
669 |
tr |
dc.identifier.issue |
29 |
tr |
dc.identifier.startpage |
626 |
tr |
dc.identifier.volume |
10 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |