Adiyaman University Repository

Okul müdürlerinin ders denetimi görevlerine ilişkin okul müdürleri ve öğretmenlerin görüşleri (Adıyaman ili örneği)

Show simple item record

dc.contributor.author Dönmez, Burhanettin
dc.contributor.author Demirtaş, Çağrı
dc.date.accessioned 2021-01-15T07:45:17Z
dc.date.available 2021-01-15T07:45:17Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1570
dc.description.abstract Bu çalışmada, okul müdürleri ile öğretmenlerin ders denetimi konusundaki düşüncelerini ortaya koymak, denetimin okul müdürleri tarafından nasıl gerçekleştirildiğini belirlemek amaçlanmaktadır. Katılımcıların belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örnekleme tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmaya 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılında, 8 İlkokulda görev yapan 8 müdür ve 34 öğretmen olmak üzere toplam 42 kişi katılmıştır. Çalışmada verilerin toplanması amacıyla standartlaştırılmış açık uçlu görüşme formu geliştirilmiştir. Veri toplama süreci sonunda elde edilen veriler kategorilere ayırma işlemlerini kapsayan "içerik analizi" tekniği ile analiz edilip, değerlendirilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, katılımcılar ders denetiminin okul müdürleri tarafından yapılmasının öğretmeni yakından tanımayı kolaylaştıracağını, öğretmene yönelik bu değerlendirmenin bir ders saati veya bir günlük bir gözlem sonucu olmaması gerektiğini, denetimin eğitim süresince yapılmasının daha etkili gözlem olanağı sunacağını ifade etmişlerdir. Öğretmenler ders denetimi görevinin okul müdürlerine bırakılmasının okul müdürleri ile öğretmenler arasındaki iletişimi artıracağını ifade etmişleredir. tr
dc.description.abstract This study aims to reveal the opinions of school principals and teachers on course supervision, to determine how supervision is performed by school principals, and to determine the positive and negative aspects of assigning the duty of course supervision to school principals. The maximum variation sampling technique among purposeful sampling methods was used in determining the participants. A total of 42 individuals, including 8 school principals and 34 teachers working at 8 primary schools in the academic year of 2015-2016, participated in this study. A standardized open-ended interview form was developed to collect data in the study. The data obtained at the end of the data collection process were analyzed by the “content analysis” technique, which includes the categorization process, and were evaluated. According to the results obtained from the study, the participants expressed that performing lesson supervision by school principals would make it easier to know the teacher well and that this assessment of the teacher should not be performed according to a course hour or one-day observation and performing supervision throughout the education process would provide a more effective observation opportunity. It can be said with regard to teachers that assigning the duty of lesson supervision to school principals will increase communication between school principals and teachers. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Denetim tr
dc.subject Ders denetimi tr
dc.subject Öğretmen tr
dc.subject Supervision tr
dc.subject Lesson supervision tr
dc.subject Teacher tr
dc.title Okul müdürlerinin ders denetimi görevlerine ilişkin okul müdürleri ve öğretmenlerin görüşleri (Adıyaman ili örneği) tr
dc.title.alternative Opinions of school principals and teachers on the school principals’ duties of lesson supervision (an example of Adıyaman province) tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 2850 tr
dc.contributor.firstauthorID 43399 tr
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 478 tr
dc.identifier.issue 29 tr
dc.identifier.startpage 454 tr
dc.identifier.volume 10 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account