Adiyaman University Repository

Fen bilgisi öğretmen adaylarının eğitsel oyun tasarlama ve sürece ilişkin görüşler: bir durum çalışması

Show simple item record

dc.contributor.author Seçkin Kapucu, Munise
dc.contributor.author Çağlak, Serdar
dc.date.accessioned 2021-01-15T07:43:52Z
dc.date.available 2021-01-15T07:43:52Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1568
dc.description.abstract Bu çalışmada fen bilgisi öğretmen adaylarının eğitsel oyun tasarlama becerilerinin ve sürece ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olan durum çalışması desenlerinden biri olan bütüncül tek durum deseni kullanılmıştır. Çalışmaya Eskişehir Osmangazi Üniversitesi’nde üçüncü sınıfta öğrenim gören 57 fen bilgisi öğretmen adayı katılmıştır. Fen bilgisi öğretmen adaylarının eğitsel oyun tasarlama sürecini değerlendirmelerini sağlamak amacıyla 4 boyuttan ve 17 maddeden oluşan bir rubrik geliştirilmiştir. Ayrıca araştırmacılar tarafından yarı yapılandırılmış görüşme formu geliştirilmiştir. 18 fen bilgisi öğretmen adayıyla görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Fen bilgisi öğretmen adaylarının görüşleri incelendiğinde fen bilgisi öğretmen adayları eğitsel oyunların kalıcı ve yaparak yaşayarak öğrenme sağladığını belirtmişlerdir. Öğretmen adayları derslerde eğitsel oyunların kullanımının artırılmasına yönelik olarak öğretmenlere eğitim verilmesi gerektiği ve öğretmen adaylarının oyun bulma konusunda sıkıntı yaşadığı konusunda görüş bildirmişlerdir. tr
dc.description.abstract The purpose of this study was to investigate pre-service science teachers’ skills and experience on designing educational games. Holistic single case approach – one of the qualitative research methods – was used in this study. Research sample consists of 57 pre-service teachers enrolled in the 3rd year science teaching program at Eskisehir Osmangazi University in year 2017. As a quantitative data collection tool researchers used a four-dimensional rubric to evaluate the educational games. In addition, the researchers also prepared semi-structured questions to interview with 18 pre-service science teachers. The interviews revealed that designing and evaluating the educational games have promoted the pre-service teachers’ science teaching skills on a given subject matter. However, they encountered with some difficulties before writing the educational game scenarios, such as finding a subject matter, selection of the appropriate materials, etc. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Eğitsel oyunlar tr
dc.subject Etkinlik tasarlama ve değerlendirme tr
dc.subject Fen bilgisi öğretmen adayları tr
dc.subject Educational game tr
dc.subject Activity design tr
dc.subject Pre-service science teachers tr
dc.title Fen bilgisi öğretmen adaylarının eğitsel oyun tasarlama ve sürece ilişkin görüşler: bir durum çalışması tr
dc.title.alternative Pre-service science teachers’ skills and experience on designing educational games: a case study tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 171288 tr
dc.contributor.department Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 573 tr
dc.identifier.issue 29 tr
dc.identifier.startpage 536 tr
dc.identifier.volume 10 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account