Adiyaman University Repository

Güzel sanatlar fakültesi öğrencilerinin sosyal medyaya ilişkin tutumlarının incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Çiçek, Tuncay
dc.date.accessioned 2021-01-15T07:42:26Z
dc.date.available 2021-01-15T07:42:26Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1567
dc.description.abstract Teknolojinin hızla gelişmesi ve onun ürettiği araçlar ile birlikte toplumsal yaşantı ve kişiler arası ilişkiler değişmektedir. Özellikle sosyal medya araçlarıyla ile birlikte bireyler rahatlıkla internette içerik üretici ve aynı zamanda tüketici olmaktadır. Birçok çalışmada, kullanılan sosyal medya araçları, sosyal medya kullanım süreleri ve etkililiği konuşunda araştırma yürütülmüş. Sosyal medyanın etkili kullanımına ilişkin öneriler getirilmiştir. Sosyal medyanın etkili kullanılması kişilerin sosyal medyaya ilişkin tutumları ile doğrudan ilgilidir. Bu çalışmada Güzel Sanatlar Fakültesi öğrencilerinin sosyal medyaya ilişkin tutumlarının ne düzeyde olduğu, cinsiyet, bölüm, yaş ve kullanım sürelerine göre anlamlı bir farklılaşma olup olmadığı araştırılmıştır. Çalışmada, tutum puanları normal dağılıma sahip olmadığı için analizler için non-parametrik testlerden Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; katılımcıların tutumları orta düzeydedir. Katılımcıların tutumları cinsiyetlerine, bölümlerine ve yaş gruplarına göre değişmemektedir. Fakat öğrencilerin sosyal medyaya ilişkin tutumları onların günlük sosyal medya kullanım sürelerine göre değişmektedir. tr
dc.description.abstract With the rapid development of technology and its tools, social life and interpersonal relationships are changing. Especially with social media tools, individuals can easily become content producers and consumers on the Internet. In many studies, social media tools, social media usage times and effectiveness were investigated. Recommendations have been made for the effective use of social media. Effective use of social media is directly related to people's attitudes towards social media. In this study, it was investigated whether the attitudes of the students of the Faculty of Fine Arts towards social media differ significantly from gender, department, age, and duration of usage time. In the study, since the attitude scores did not have a normal distribution, Mann-Whitney U and Kruskal-Wallis tests were used for the analyzes. According to the research results; the attitudes of the participants were moderate. Attitudes of the participants do not change according to their gender, departments and age groups. However, the attitudes of students towards social media vary according to their daily social media usage period. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Sosyal medya tr
dc.subject Güzel sanatlar fakültesi öğrencileri tr
dc.subject Tutum tr
dc.subject Social media tr
dc.subject Faculty of fine arts students tr
dc.subject Attitudes tr
dc.title Güzel sanatlar fakültesi öğrencilerinin sosyal medyaya ilişkin tutumlarının incelenmesi tr
dc.title.alternative Investigation of the fine arts students` attitudes towards social media tr
dc.type Article tr
dc.identifier.endpage 1018 tr
dc.identifier.issue 30 tr
dc.identifier.startpage 992 tr
dc.identifier.volume 10 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account