Teknolojinin hızla gelişmesi ve onun ürettiği araçlar ile birlikte toplumsal yaşantı ve kişiler arası ilişkiler değişmektedir. Özellikle sosyal medya araçlarıyla ile birlikte bireyler rahatlıkla internette içerik üretici ve aynı zamanda tüketici olmaktadır. Birçok çalışmada, kullanılan sosyal medya araçları, sosyal medya kullanım süreleri ve etkililiği konuşunda araştırma yürütülmüş. Sosyal medyanın etkili kullanımına ilişkin öneriler getirilmiştir. Sosyal medyanın etkili kullanılması kişilerin sosyal medyaya ilişkin tutumları ile doğrudan ilgilidir. Bu çalışmada Güzel Sanatlar Fakültesi öğrencilerinin sosyal medyaya ilişkin tutumlarının ne düzeyde olduğu, cinsiyet, bölüm, yaş ve kullanım sürelerine göre anlamlı bir farklılaşma olup olmadığı araştırılmıştır. Çalışmada, tutum puanları normal dağılıma sahip olmadığı için analizler için non-parametrik testlerden Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; katılımcıların tutumları orta düzeydedir. Katılımcıların tutumları cinsiyetlerine, bölümlerine ve yaş gruplarına göre değişmemektedir. Fakat öğrencilerin sosyal medyaya ilişkin tutumları onların günlük sosyal medya kullanım sürelerine göre değişmektedir.
With the rapid development of technology and its tools, social life and interpersonal relationships are changing. Especially with social media tools, individuals can easily become content producers and consumers on the Internet. In many studies, social media tools, social media usage times and effectiveness were investigated. Recommendations have been made for the effective use of social media. Effective use of social media is directly related to people's attitudes towards social media. In this study, it was investigated whether the attitudes of the students of the Faculty of Fine Arts towards social media differ significantly from gender, department, age, and duration of usage time. In the study, since the attitude scores did not have a normal distribution, Mann-Whitney U and Kruskal-Wallis tests were used for the analyzes. According to the research results; the attitudes of the participants were moderate. Attitudes of the participants do not change according to their gender, departments and age groups. However, the attitudes of students towards social media vary according to their daily social media usage period.