Adiyaman University Repository

Öğretmen adaylarının çokkültürlülüğe ilişkin algılarının farklı değişkenler açısından incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Akkaya, Nevin
dc.contributor.author Susar Kırmızı, Fatma
dc.contributor.author İşçi, Cenan
dc.date.accessioned 2021-01-15T07:39:16Z
dc.date.available 2021-01-15T07:39:16Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1565
dc.description.abstract Çokkültürlülük, ırk, etnik yapı, dil, cinsel yönelim, cinsiyet, yaş, engelli olma, sosyal sınıf, eğitim, dinsel yönelim ve diğer kültürel boyutların farkına varılmasını içermektedir. Eğitim sürecinde önemli bir role sahip olan öğretmenlerin de çokkültürlülük konusunda nitelikli bir donanımla yetişmiş olmaları son yıllarda önemli bir gereksinim olarak görülmektedir. Bu çalışmanın amacı 1. 3. sınıfta öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının çokkültürlülüğe ilişkin algılarını farklı değişkenler açısından incelemektir. Çalışmada var olan durumun ortaya konulması söz konusu olduğu için betimsel araştırmalarda başvurulan survey (tarama) yöntemi kullanılmıştır. Araştırma 316 öğrenci ile Dokuz Eylül Üniversitesi 1. ve 3. sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya Türkçe Eğitimi ana bilim dalından 149, sınıf eğitimi ana bilim dalından 167 öğrenci katılmıştır. Verilerin elde edilmesinde Ayaz (2016) tarafından geliştirilen “Çokkültürlülük Algı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre öğretmen adaylarının çokkültürlülüğe ilişkin algıları anne ve baba eğitim durumuna; bir yılda okudukları kitap sayısına; cinsiyetlerine; öğrenim gördükleri bölüme; sürekli yaşadıkları bölgeye; sınıf düzeylerine göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Elde edilen sonuçlar öğretmen adaylarının kültürel ve bireysel farklılıklara ilişkin algılarının benzer olduğunu göstermektedir. Öğretmen adaylarının çokkültürlülüğe ilişkin olarak olumlu bir tavır geliştirmeleri farklı öğrencilerin topluma kazandırılması açısından önemlidir. tr
dc.description.abstract Multiculturalism includes becoming aware of races, ethnic structures, languages, sexual orientations, gender, age, being disabled, social classes, education, religious orientations and other cultural dimensions. Teachers who play a significant role in the educational process should also be trained to have the necessary competence in multiculturalism. The aim of the study was to investigate first- and third-year teacher candidates' perceptions of multiculturalism in terms of different variables. Since it was aimed to understand an existing case, survey model, which is often preferred in descriptive studies, was employed. The study was conducted with 316 first- and third-year students at Dokuz Eylul University. Among them, 149 were from the department of Turkish language education, and 167 from the department of elementary education. "Multiculturalism Perception Scale" developed by Ayaz (2016) was used to gather data. The results of the study showed that the teacher candidates' perceptions of multiculturalism did not significantly differ based on their parents' educational status, the number of they read books annually, their gender, major, region of hometown and year of study. In other words, the teacher candidates' perceptions regarding cultural and individual differences were similar. In this regard, the teacher candidates' adopting a positive attitude towards multiculturalism is of significance in terms of guiding different students as they adapt to a new society tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Kültürel farkındalık tr
dc.subject Çokkültürlülük tr
dc.subject Öğretmen adayı tr
dc.subject Cultural awareness tr
dc.subject Multiculturalism tr
dc.subject Teacher candidates tr
dc.title Öğretmen adaylarının çokkültürlülüğe ilişkin algılarının farklı değişkenler açısından incelenmesi tr
dc.title.alternative Examining teacher candidates' perceptions of multiculturalism based on different variables tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 114441 tr
dc.contributor.firstauthorID 59223 tr
dc.contributor.firstauthorID 223026 tr
dc.contributor.department Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Artvin Çoruh Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 335 tr
dc.identifier.issue 29 tr
dc.identifier.startpage 308 tr
dc.identifier.volume 10 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account