Adiyaman University Repository

Öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme dersine ilişkin tutumları: Anadolu Üniversitesi örneği

Show simple item record

dc.contributor.author Çardak, Çiğdem Suzan
dc.date.accessioned 2021-01-15T07:38:50Z
dc.date.available 2021-01-15T07:38:50Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1564
dc.description.abstract Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri kapsamında yer alan “ölçme ve değerlendirme” yeterliğinin hizmet öncesi öğretmen eğitim sürecinde öğretmen adaylarına kazandırılmasında “ölçme ve değerlendirme” dersi önemli bir yere sahiptir. Bir derse yönelik tutumların dersin öğrenme çıktılarına erişme düzeyini etkileyebilmesi nedeniyle Ölçme ve Değerlendirme dersine yönelik tutumların incelenmesi, bu önemli yeterliğin öğretmen adaylarına kazandırılması açısından önemli görülmüştür. Bu çalışmanın amacı Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde Ölçme ve Değerlendirme dersini alan öğretmen adaylarının bu derse ilişkin tutumları ve bu tutumları etkileyen etmenleri belirlemektir. Çalışma sonucunda öğretmen adaylarının Ölçme ve Değerlendirme dersine yönelik ortanın biraz üzerinde bir düzeyde tutuma sahip oldukları, kadın öğretmen adaylarının derse daha fazla önem verdikleri, devam edilen programa ve daha önce istatistik dersi alma durumuna göre tutum puanlarının farklılaştığı, akademik ortalama ve öğrenme biçimlerine göre tutum puanlarında istatistiksel olarak manidar bir fark oluşmadığı ve derse yönelik tutumların “olumsuz yaklaşım” alt boyutunu istatistik dersi alma, dokunsal öğrenme, bireysel ve işitsel öğrenme biçimlerinin yordadığı belirlenmiştir. tr
dc.description.abstract Measurement and Assessment course has an important place in helping student teachers gain “measurement and assessment” competency which takes part in general competencies of teaching profession. Because attitudes towards a course might affect the learning outcomes, it is important to investigate attitudes towards measurement and assessment course in order to help student teachers gain this crucial competency. The aim of the study is to identify the factors effecting the attitudes of student teachers towards measurement and assessment course. The main results of the study showed that woman student teachers give more importance to the course than the men do and the attitude differs significantly according to the teacher education program and taking statistic course before. However the attitude does not differs significantly according to the cumulative academic average and learning style preferences. Moreover, taking statistic course before, tactile, individual and auditory learning preferences predict the “negative approach” dimension of the attitude. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Tutum tr
dc.subject Öğretmen adayları tr
dc.subject Öğretmen eğitimi tr
dc.subject Ölçme ve değerlendirme tr
dc.subject Attitude tr
dc.subject Student teachers tr
dc.subject Teacher education tr
dc.subject Measurement and assessment tr
dc.title Öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme dersine ilişkin tutumları: Anadolu Üniversitesi örneği tr
dc.title.alternative Attitudes of prospective teachers towards measurement and assessment course: Anadolu Unıversity example tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 54157 tr
dc.contributor.department Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı tr
dc.identifier.endpage 453 tr
dc.identifier.issue 29 tr
dc.identifier.startpage 401 tr
dc.identifier.volume 10 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account