Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri kapsamında yer alan “ölçme ve değerlendirme” yeterliğinin hizmet öncesi öğretmen eğitim sürecinde öğretmen adaylarına kazandırılmasında “ölçme ve değerlendirme” dersi önemli bir yere sahiptir. Bir derse yönelik tutumların dersin öğrenme çıktılarına erişme düzeyini etkileyebilmesi nedeniyle Ölçme ve Değerlendirme dersine yönelik tutumların incelenmesi, bu önemli yeterliğin öğretmen adaylarına kazandırılması açısından önemli görülmüştür. Bu çalışmanın amacı Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde Ölçme ve Değerlendirme dersini alan öğretmen adaylarının bu derse ilişkin tutumları ve bu tutumları etkileyen etmenleri belirlemektir. Çalışma sonucunda öğretmen adaylarının Ölçme ve Değerlendirme dersine yönelik ortanın biraz üzerinde bir düzeyde tutuma sahip oldukları, kadın öğretmen adaylarının derse daha fazla önem verdikleri, devam edilen programa ve daha önce istatistik dersi alma durumuna göre tutum puanlarının farklılaştığı, akademik ortalama ve öğrenme biçimlerine göre tutum puanlarında istatistiksel olarak manidar bir fark oluşmadığı ve derse yönelik tutumların “olumsuz yaklaşım” alt boyutunu istatistik dersi alma, dokunsal öğrenme, bireysel ve işitsel öğrenme biçimlerinin yordadığı belirlenmiştir.
Measurement and Assessment course has an important place in helping student teachers gain “measurement and assessment” competency which takes part in general competencies of teaching profession. Because attitudes towards a course might affect the learning outcomes, it is important to investigate attitudes towards measurement and assessment course in order to help student teachers gain this crucial competency. The aim of the study is to identify the factors effecting the attitudes of student teachers towards measurement and assessment course. The main results of the study showed that woman student teachers give more importance to the course than the men do and the attitude differs significantly according to the teacher education program and taking statistic course before. However the attitude does not differs significantly according to the cumulative academic average and learning style preferences. Moreover, taking statistic course before, tactile, individual and auditory learning preferences predict the “negative approach” dimension of the attitude.