Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Yükseköğretim konusunda yapılmış çalışmaların lisansüstü tezlere dayalı analizi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Karadağ, Nazife
dc.date.accessioned 2021-01-12T08:23:34Z
dc.date.available 2021-01-12T08:23:34Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1557
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı yükseköğretim konusunda yapılmış lisansüstü tezleri tematik ve metodolojik olarak incelemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntem ve teknikleri kullanılmıştır. Araştırma kapsamında YÖK Ulusal Tez merkezine kayıtlı olan ve 2000-2018 yılları arasında yükseköğretim konusunda yapılmış olan lisansüstü tezler incelenmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen tez inceleme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi ve frekans analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre yükseköğretim alanında yapılan yüksek lisans tezlerinin sayısı doktora tezlerinden daha fazladır. Tezlerde daha çok yükseköğretimin yapısı ve yönetimi konuları ele alınmıştır. Tezlerde en çok benimsenen yöntem nitel araştırma yöntemi, en çok kullanılan veri toplama aracı anket/ölçek, en çok kullanılan veri analiz tekniği nicel analizler ve en çok kullanılan örneklem türü öğretim elemanı ve öğrencidir. tr
dc.description.abstract The aim of this study is to analyze the postgraduate theses on the subject of higher education in a thematic and methodological perspectives. Qualitative research methods and techniques were used in the research. Within the scope of the research, have been examined postgraduate theses which are registered to YÖK National Thesis Center and were made about the higher education between 2000-2018. A thesis examination form developed by the researcher was used as data collection tool in the study. In the analysis of the data, content analysis and frequency analysis techniques were used. According to the results of the research, the number of master's theses in the field of higher education is higher than the number of doctoral dissertations. The thesis focuses on the structure and management of higher education. The most widely used methods in thesis are qualiitative research method, most used data collection tool questionnaire / scale, most used data analysis technique, quantitative analysis and most used sample type teaching staff and student. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Yükseköğretim tr
dc.subject Tematik ve metodolojik inceleme tr
dc.subject Lisansüstü tezler tr
dc.subject Higher education tr
dc.subject Thematic and methodological examination tr
dc.subject Postgraduate thesis tr
dc.title Yükseköğretim konusunda yapılmış çalışmaların lisansüstü tezlere dayalı analizi tr
dc.title.alternative Analysis of studies on higher education based on graduate theses tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 33645 tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 535 tr
dc.identifier.issue 29 tr
dc.identifier.startpage 512 tr
dc.identifier.volume 10 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster