Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Türkiye’deki 60-72 aylık çocuklarda duygu düzenleme becerilerinin ego sağlamlık düzeylerine göre incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Bayındır, Dilan
dc.contributor.author Balaban Dağal, Asude
dc.contributor.author Önder, Alev
dc.date.accessioned 2021-01-12T08:20:30Z
dc.date.available 2021-01-12T08:20:30Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1556
dc.description.abstract Erken çocukluk döneminde zor durumlarla baş eden çocuklardaki ego sağlamlığının oluşmasında, duygusal düzenlemenin önemli bir etken olduğu söylenebilir. Bu araştırmanın amacı duygu düzenleme becerilerinin ego sağlamlık düzeyi ile ilişkisini Türkiye’deki okul öncesi dönemi çocuklarında ortaya koymaktır. İlişkisel tarama modelinde tasarlanan araştırmanın çalışma grubunu 2015-16 eğitim-öğretim yılında İstanbul ilindeki anaokullarına devam eden, 60-72 aylık 288 çocuk oluşturmaktadır. Veri toplama araçları olarak "Kişisel Bilgi Formu", "Çocuk Ego Sağlamlığı Ölçeği" ve "Duygu Düzenleme Ölçeği" kullanılmıştır. Sonuçlar, okul öncesi dönem çocuklarda duygu düzenleme becerilerinin ego sağlamlık düzeyine göre farklılaştığını ortaya koymuştur. Yaş ve cinsiyet değişkenlerinin ise çocukların ego sağlamlık ve duygu düzenleme becerileri ile ilişkisi olmadığı bulunmuştur. Ayrıca cinsiyet, yaş ve duygu düzenleme becerisinin ego sağlamlık düzeyi üzerindeki birlikte ilişkisi incelendiğinde, bu üç değişkenin birlikte ego sağlamlık düzeyi ile ilişkili olmadığı bulunmuştur. tr
dc.description.abstract It could be stated that emotional self regulation is an important factor to built resilience in children who have suffer with adversity early in life. The aim of this research is to investigate the relationship between emotion regulation skills and ego resiliency levels in Turkish preschoolers. The study group of the research, which was designed in survey method, consisted of 288 children of 60-72 months who were attending preschools in 2015-16 academic year in Istanbul city. The “Personal Information Form”, the “Children’s Ego Resiliency Scale” and the “Emotion Regulation Checklist” were used as data collection tools. The results indicated that emotion regulation skills differs according to ego resiliency level of preschool children. Age and gender variables were found not to be related to children's ego resiliency and emotion regulation skills. Furthermore, when we examine the association of gender, age, and emotional regulation on the level of ego resiliency, it is found that these three variables are not related to ego resiliency together. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Ego sağlamlığı tr
dc.subject Duygu düzenleme tr
dc.subject Okul öncesi dönem tr
dc.subject Ego resilience tr
dc.subject Emotion regulation tr
dc.subject Preschool period tr
dc.title Türkiye’deki 60-72 aylık çocuklarda duygu düzenleme becerilerinin ego sağlamlık düzeylerine göre incelenmesi tr
dc.title.alternative The investigation of emotion regulation skills according to ego resiliency levels of 60-72 months old Turkish preschoolers tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 124909 tr
dc.contributor.firstauthorID 186436 tr
dc.contributor.firstauthorID 6732 tr
dc.contributor.department Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 400 tr
dc.identifier.issue 29 tr
dc.identifier.startpage 377 tr
dc.identifier.volume 10 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster