Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Türkçe öğretiminde üstbilişsel okuma stratejileri ile okuma yöntem-tekniklerinin metin türüne göre değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çetinkaya Edizer, Zeynep
dc.contributor.author Dilidüzgün, Şükran
dc.contributor.author Ak Başoğul, Duygu
dc.contributor.author Karagöz, Melda
dc.contributor.author Yücelşen, Neslihan
dc.date.accessioned 2021-01-08T08:04:02Z
dc.date.available 2021-01-08T08:04:02Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1555
dc.description.abstract Okuma eğitiminin temel amacı, okumayı bir süreç olarak kabul edip yöneten, bu süreçte okuduğu metnin yapısal ve içerik özelliklerinin farkında olan etkin ve eleştirel okurlar yetiştirmektir. Her metin türü yapısal ve içerik özellikleri bağlamında ayrı okuma yöntemi gerektirir. Bunun için öğrencilerin, metin türüne göre düzenlenmiş üstbilişsel okuma stratejileri ve okuma yöntem-tekniklerini kullanabilecekleri etkinliklerle ihtiyaçları vardır. Araştırmada 8. sınıf Türkçe ders kitaplarında yer alan okuma etkinliklerinin metin türüne uygun üstbilişsel okuma stratejileri ile okuma yöntem-teknikleri bağlamında değerlendirilmesi amaçlanmıştır. MEB ve Dörtel Yayınevlerinin öğretmen kılavuz kitaplarındaki okuma etkinlikleri incelenmiş ve söz konusu kitaplarda yer alan okuma etkinlikleri betimsel analiz yoluyla çözümlenmiştir. Çalışmada her metin türünde aynı okuma stratejilerinin kullanıldığı kullanıldığı, metin türüne özgü okuma yöntem-teknikleri ile üstbilişsel okuma stratejilerinin işletilmediği sonucuna ulaşılmıştır. tr
dc.description.abstract The main purpose of reading education is to develop effective and critical readers who recognize and manage reading as a process and who are aware of the structural and content characteristics of the text they read in this process. Each type of text requires a separate reading method in the context of its structural and content properties. For this, it is important for students to encounter activities involving metacognitive literacy strategies and reading method-techniques that are specially tailored to the text. Reading activities in teacher guidebooks of the MEB ve Dortel Publishing House were examined in accordance with the research, and all the activities in two books were resolved by descriptive analysis. The study concluded that the same reading strategies were used for each type of text, and that textual reading-specific techniques and metacognitive reading strategies were not used. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Metin türü tr
dc.subject Üstbilişsel okuma stratejileri tr
dc.subject Okuma yöntem-teknikleri tr
dc.subject Türkçe ders kitapları tr
dc.subject Text type tr
dc.subject Metacognitive reading strategies tr
dc.subject Reading method-techniques tr
dc.subject Turkish course books tr
dc.title Türkçe öğretiminde üstbilişsel okuma stratejileri ile okuma yöntem-tekniklerinin metin türüne göre değerlendirilmesi tr
dc.title.alternative The evaluation of metacognitive reading strategies and reading method-techniques in Turkish teaching tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 20255 tr
dc.contributor.firstauthorID 121783 tr
dc.contributor.firstauthorID 52306 tr
dc.contributor.firstauthorID 37106 tr
dc.contributor.firstauthorID 165433 tr
dc.contributor.department İstanbul Üniversitesi- Cerrahpaşa/Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department İstanbul Medeniyet Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 511 tr
dc.identifier.issue 29 tr
dc.identifier.startpage 479 tr
dc.identifier.volume 10 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster