dc.contributor.author |
Taş, Sevgi |
|
dc.contributor.author |
Görsev, Gonca |
|
dc.date.accessioned |
2020-12-30T10:34:08Z |
|
dc.date.available |
2020-12-30T10:34:08Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.issn |
1308-9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1554 |
|
dc.description.abstract |
Konservatuvarlarda verilen eğitimi ve mesleki eğitim yaşantısını etkileyen faktörler, çok küçük yaşlara dayanan eğitim, birey için çok erken yaşta yerleşmeye başlayan mesleki yaşam kültürü ve uzun yıllara dayanan okul yaşantısıdır. Aynı zamanda bu faktörler, öğrencilerin gelecekteki yaşamlarını ve meslek tercihlerini şekillendirmelerinde önemli unsurlardır. Bu doğrultuda bu araştırmada, konservatuvar öğrencilerinin mesleki eğitim yaşantısı ve gelecekteki istihdamlarına yönelik tutumlarının incelenmesi amaçlanmaktadır. Çalışma Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Yaylı Çalgılar ASD, Üfleme ve Vurma Çalgılar ASD ve Piyano ASD öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Veriler araştırmanın amacı doğrultusunda oluşturulan, demografik bilgileri edinmeye yönelik birinci kısım ve tutum ölçeği niteliğindeki ikinci kısımdan oluşan bir anket yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre konservatuvar öğrencilerinin mesleki eğitim yaşantısı ve gelecekteki istihdamlarına yönelik tutumlarının kararsızlık düzeyinde olduğu ve cinsiyet değişkenine göre tutum farklılığının varlığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin tutumlarının temel olarak 6 faktör altında toplandığı faktör analizi ile saptanmıştır. |
tr |
dc.description.abstract |
The factors that affect education in conservatories and the vocational education experience are the history of individual’s education starting in the early years in his/her life, his/her occupational life culture established at very early ages and school experience that is gained through years. These factors, on the other hand, are significant in terms of shaping the future lives of students and occupational choices. In this respect, the goal of this research is to analyze the attitudes of conservatory students towards vocational education experience and their employment in future. The study is carried out in Anadolu University State Conservatory, with Program in String Instruments, Wind and Percussion Instruments and Program in Piano students. Data are obtained through a survey made of two sections; the first section is composed for obtaining demographic information while the second section is an attitude scale. According to the findings of the research, it is determined that conservatory students’ attitudes towards vocational education experience and their employment in future is at the level of indecisiveness and there is a change in student attitudes based on sex variable. Through factor analysis, it is determined that student attitudes are basically categorized under 6 factors. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Konservatuvar eğitimi |
tr |
dc.subject |
Mesleki eğitim yaşantısı |
tr |
dc.subject |
İstihdam |
tr |
dc.subject |
Tutum |
tr |
dc.subject |
Conservatory education |
tr |
dc.subject |
Vocational education experience |
tr |
dc.subject |
Employment |
tr |
dc.subject |
Attitude |
tr |
dc.title |
Konservatuvar öğrencilerinin mesleki eğitim yaşantısı ve gelecekteki istihdamlarına yönelik tutumları |
tr |
dc.title.alternative |
Attitudes of conservatory students towards vocational education experience and employment in future |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.firstauthorID |
122835 |
tr |
dc.contributor.firstauthorID |
13530 |
tr |
dc.contributor.department |
Afyon Kocatepe Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı |
tr |
dc.contributor.department |
Ordu Üniversitesi, Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi |
tr |
dc.identifier.endpage |
261 |
tr |
dc.identifier.issue |
28 |
tr |
dc.identifier.startpage |
237 |
tr |
dc.identifier.volume |
10 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |