Bu çalışmanın amacı, cinsiyet, bölüm, mezun olunan lise türü, kişisel bilgisayara sahip olup olmama ve algılanan bilgisayar kullanım düzeyine göre coğrafya ve sosyal bilgiler öğretmen adaylarının TPAB öz değerlendirme düzeylerini incelemektir. Bu araştırma ilişkisel tarama modeli ile yapılmış nicel bir çalışmadır. Çalışmaya Gazi ve Atatürk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Coğrafya Eğitimi ve Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim dalında dördüncü sınıflarda öğrenim gören 130 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada verilerin toplanmasına yönelik “teknolojik pedagojik alan bilgisi öz değerlendirme ölçeği” kullanılmıştır. Teknolojik pedagojik alan bilgisi öz değerlendirme düzeyini oluşturan bileşenler ile bağımsız değişkenler arasında ilişkisiz örneklemler için normal dağılım gösteren verilerde t- Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), normal dağılım göstermeyen verilerde ise Kruskal Wallis H testi yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda cinsiyete göre alan bilgi düzeyinde erkekler lehine; lise türünde düz lise ile meslek lisesi arasında meslek lisesi lehine, meslek lisesi ile Anadolu öğretmen lisesi arasında Anadolu öğretmen lisesi lehine, meslek lisesi ile Anadolu lisesi arasında Anadolu lisesi lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Ayrıca kişisel bilgisayara sahip olan öğretmen adaylarının olmayan öğretmen adaylarına göre teknolojik pedagojik alan bilgisi düzeylerinin anlamlı düzeyde yüksek olduğu belirlenmiştir.
The aim of this study is to investigate TPACK self-assessment level of Geography and Social Sciences student teachers with regard to their gender, field, high schools they graduated, possession of personal computers, and computer use level. Baseline descriptive survey followed with causal comparative method was used in this quantitative research. 130 senior student teachers were included in the study from Gazi and Ataturk University Faculty of Education Department of Geography Education, and Cumhuriyet University Faculty of Education Department of Social Sciences. T-test and ANOVA were used for the data showing normal distribution for the unrelated samples between the components determining technological pedagogical content knowledge self-assessment level and independent variables; Kruskal Wallis H test was used for the data not showing normal distribution. In findings of this research, significant differences were found in favor of males for the comparison of genders’ content knowledge, in favor of vocational high schools for the comparison between general high schools and vocational high schools, in favor of Anatolian teacher training high schools for the comparison between vocational high schools and Anatolian teacher training high schools. In addition, it is found that the student teachers possessing personal computers significantly have better computer use level than the student teachers not possessing personal.