Bu çalışmanın amacı 2015 Hayat Bilgisi Öğretim Programı ile 2009 Hayat Bilgisi Öğretim Programı arasındaki farklılıkların ve yeni programa ilişkin öğretmen görüşlerinin neler olduğunun belirlenmesidir. Bu amaçlar doğrultusunda nitel özellik taşıyan bu çalışmada, doküman incelemesi ve açık uçlu anket kullanılarak veriler toplanmıştır. Açık uçlu anketin uygulandığı katılımcılar, 2015 programına göre ders işleyen sınıf öğretmenlerinden seçilmiştir. Yapılan içerik analizi sonucunda, 2015 programında temalar yerine ünitelerin bulunduğu, kazanım ve becerilerin azaltıldığı ve değerlerin arttırıldığı ortaya çıkmıştır. Sınıf öğretmenlerinin bu konudaki düşünceleri incelendiğinde, kazanımların azaltılmasını olumlu ve olumsuz bulanların olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmenlerin programla ilgili olumlu bulduğu noktalarda, tekrar eden konuların kaldırılması, kazanımların birbiriyle ilişkili ve öğrenci düzeyine uygun hale getirilmesi ile etkinliklerin sade olması bulunmaktadır. Öğretmenlerin olumsuz bulduğu konular, beceri ve değerlerin kazanımlarla eşleştirilmemesi, etkinliklerin birbirini tekrar etmesi ve yeterli olmamasıdır. Öğretmenlerin Hayat Bilgisi programlarında bulunması gereken özelliklere yönelik önerilerinin, farklı yöntem ve tekniklerin yer alması, etkinliklerin öğrenci seviyesine uygun olması, birbirini tekrar eden nitelikte olmaması, eğlenceli hale getirilmesi ve öğrencilerin yaşantılarından etkinliklerin yer almasına yönelik olduğu tespit edilmiştir.
This study aims to determine to what extent the characteristics of Life Sciences 2015 Curriculum differed from the 2009 Curriculum. Also another aim is to define what teachers’ opinions about these differences. To this end, data were collected through a document analysis and an open-ended questionnaire. Participants in the open-ended questionnaire were selected from the classroom teachers who were coursing according to the 2015 curriculum. It was found in the data analysis that there are units instead of themes in the 2015 curriculum, the number of attainments and skills were decreased and of values were increased. According to the opinions of the classroom teachers on the subject, some of them found the decreasing number of attainments positive while others found it negative. In addition, at points which teachers find positive about the curriculum, were removal of repetitive subjects, attainments becoming interrelated and appropriate for the student level, and activities being simple. The points which teachers find negative were how skills and values do not match attainments, attainments repeat each other and are not sufficient. Suggestions made by the teachers about the characteristics that need to be possessed by Life Sciences curriculum were that different methods and techniques should be included, activities should be appropriate for the student level and should not repeat each other, they should be made to be fun and derived from students’ experiences.