dc.contributor.author |
Erol, Hüseyin |
|
dc.date.accessioned |
2020-12-30T10:22:41Z |
|
dc.date.available |
2020-12-30T10:22:41Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.issn |
1308-9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1540 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı ortaokul 5.,6. ve 7.sınıf sosyal bilgiler ders programı ve 2013–2014 eğitim öğretim yılında Talim Terbiye Kurulu tarafından okutulması uygun görülen ortaokul 5., 6. ve 7. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarında coğrafya okuryazarlık becerisini geliştirmeye yönelik içeriğe ne derecede yer verildiğini belirlemektir. Elde edilen bulgularla ortaokul sosyal bilgiler ders programında ve sosyal bilgiler ders kitaplarında ve coğrafya okuryazarlığını geliştirmeye yönelik eğitimin nasıl verildiği ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda her üç sınıf düzeyinde okutulan ders kitaplarında yer alan içeriklerin bir kısmının coğrafya okuryazarlığı ile ilgili olduğu görülmüştür. Araştırma konusunu ilgilendiren coğrafya okuryazarlığı ile ilgili içeriğe en fazla 6. sınıf sosyal bilgiler ders kitabında daha sonra 5. sınıf ders kitabında en az içeriğe de 7. sınıf ders kitabında yer verildiği görülmüştür. Araştırma sonucunda her üç sınıf düzeyindeki içeriklerin nitelik ve nicelik olarak yeterli düzeyde olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Sosyal bilgiler ders programında yer alan tüm kazanımlardan (toplam 129 tane) coğrafya okuryazarlığı ile ilgili olan kazanımların toplamda 30 tane olduğu ortaya çıkmıştır. Ülkemizde bu konuyla ilgili bilimsel çalışmaların yeterli düzeyde olmadığı ve bu konuda daha fazla çalışmanın yapılmasının gerekliliği de dikkat çekici bir unsur olarak görülmektedir. |
tr |
dc.description.abstract |
The aim of this research is to find out, to what extent, the subjects of course books for Social Studies appointed by The Board of Education and Disciplines for the 5th, 6th and 7th grades in 2013-2014 education year, and the acquisitions involved in the curriculum of Social Studies for the same grades include the required content to improve skills for geographic literacy. By using the results of this research, how the education is in the course books for Social Studies and the curriculum for the 5th, 6th and 7th grades to improve geographic literacy was tried to be revealed. The document analysis technique of the qualitative research methods was used in the research. According to the results of the research, it was found out that some of the content of the course books for these grades are related to geographic literacy. When the course books for the 5th, 6th and 7th grades were compared in terms of including the content related to geographic literacy, the course book for the 6th grades includes the most content related to geographic literacy regarding the research subject, then comes the course book for the 5th grades, and the third, the course book for the 7th grades includes the least related content. It was concluded that the content in the course books for these three grades are not satisfactory both quantitatively and qualitatively. It was found out that 30 of total acquisitions in the curriculum of Social Studies (129 acquisitions) are related to geographic literacy. That scientific studies about this issue in our country are insufficient and that more studies should be done on this issue is seen as a remarkable factor. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Sosyal bilgiler |
tr |
dc.subject |
Coğrafya |
tr |
dc.subject |
Coğrafya okuryazarlığı |
tr |
dc.subject |
Social studies |
tr |
dc.subject |
Geography |
tr |
dc.subject |
Geography literacy |
tr |
dc.title |
Ortaokul 5.,6. ve 7. sınıf sosyal bilgiler ders programı ve ders kitaplarının coğrafya okuryazarlığı açısından değerlendirilmesi |
tr |
dc.title.alternative |
Evaluation of the curriculum and the course books for the 5th, 6th and 7th grades in terms of geographic literacy |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.firstauthorID |
324022 |
tr |
dc.contributor.department |
MEB, Adıyaman Türkiye Petrolleri Ortaokulu |
tr |
dc.identifier.endpage |
163 |
tr |
dc.identifier.issue |
22 |
tr |
dc.identifier.startpage |
129 |
tr |
dc.identifier.volume |
8 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |