Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Sınıf ve sosyal bilgiler eğitiminde öğrenim gören öğretmen adaylarının olumsuz değerlendirilme korkuları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ünal, Emre
dc.contributor.author Arık, Soner
dc.contributor.author Uzun, Bahar
dc.date.accessioned 2020-12-30T10:21:26Z
dc.date.available 2020-12-30T10:21:26Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1538
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, sınıf eğitimi ve sosyal bilgiler eğitimi anabilim dallarında öğrenim gören öğretmen adaylarının olumsuz değerlendirilme korkularının çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırma verileri, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Niğde Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Sınıf Eğitimi ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Ana Bilim Dallarında öğrenim görmekte olan 588 öğretmen adayından elde edilmiştir. Betimsel tarama yönteminin kullanıldığı araştırmada; veri toplama aracı olarak; Leary (1983) tarafından geliştirilen ve Çetin, Doğan ve Sapmaz (2010) tarafından Türkçe ’ye uyarlanmış hali olan “Olumsuz Değerlendirilme Korkusu Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde bağımsız örneklemler için t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, sınıf eğitimi ve sosyal bilgiler eğitimi anabilim dallarında öğrenim gören öğretmen adaylarının anabilim dalı değişkeni ile olumsuz değerlendirilme korkusu düzeyi arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmiş, cinsiyet, anne babanın eğitim durumu ve sınıf düzeyi değişkenleri ile öğretmen adaylarının olumsuz değerlendirilme korkusu düzeyi arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. tr
dc.description.abstract The aim of this study is to investigate the negative evaluation fears of teacher candidates studying at the departments of primary school teaching and social studies teaching according to several variables. Research data are collected from about 588 teacher candidates who study at Primary School Teaching and Social Studies Education Departments in Primary Education, Faculty of Education, Niğde University in 2014-2015 School Year. Descriptive survey model is used in the study. Data is collected through “Fear of Negative Evaluation Scale” which is developed by Leary (1983) and adapted into Turkish by Çetin, Doğan and Sapmaz (2010). The data are analyzed with IBM SPSS 21.0 program. T-test and one –way analysis of variance (ANOVA) are used in the analysis of the data. A significant difference is determined in the study between the department variable and fear of negative evaluation while there is no significant difference between the gender, education of parents and level of class variables and the fear of negative evaluation. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Olumsuz değerlendirilme korkusu tr
dc.subject Sınıf eğitimi tr
dc.subject Sosyal bilgiler eğitimi tr
dc.subject Öğretmen adayları tr
dc.subject Fear of negative evaluation tr
dc.subject Primary education tr
dc.subject Social studies education tr
dc.subject Teacher candidates tr
dc.title Sınıf ve sosyal bilgiler eğitiminde öğrenim gören öğretmen adaylarının olumsuz değerlendirilme korkuları tr
dc.title.alternative Negative evaluation fears of teacher candidates studying at the departments of primary school teaching and social studies education tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 24252 tr
dc.contributor.firstauthorID 38564 tr
dc.contributor.department Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Niğde Üniversitesi tr
dc.identifier.endpage 307 tr
dc.identifier.issue 22 tr
dc.identifier.startpage 289 tr
dc.identifier.volume 8 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster