Bu çalışmanın amacı, sınıf eğitimi ve sosyal bilgiler eğitimi anabilim dallarında öğrenim gören öğretmen adaylarının olumsuz değerlendirilme korkularının çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırma verileri, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Niğde Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Sınıf Eğitimi ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Ana Bilim Dallarında öğrenim görmekte olan 588 öğretmen adayından elde edilmiştir. Betimsel tarama yönteminin kullanıldığı araştırmada; veri toplama aracı olarak; Leary (1983) tarafından geliştirilen ve Çetin, Doğan ve Sapmaz (2010) tarafından Türkçe ’ye uyarlanmış hali olan “Olumsuz Değerlendirilme Korkusu Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde bağımsız örneklemler için t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, sınıf eğitimi ve sosyal bilgiler eğitimi anabilim dallarında öğrenim gören öğretmen adaylarının anabilim dalı değişkeni ile olumsuz değerlendirilme korkusu düzeyi arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmiş, cinsiyet, anne babanın eğitim durumu ve sınıf düzeyi değişkenleri ile öğretmen adaylarının olumsuz değerlendirilme korkusu düzeyi arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.
The aim of this study is to investigate the negative evaluation fears of teacher candidates studying at the departments of primary school teaching and social studies teaching according to several variables. Research data are collected from about 588 teacher candidates who study at Primary School Teaching and Social Studies Education Departments in Primary Education, Faculty of Education, Niğde University in 2014-2015 School Year. Descriptive survey model is used in the study. Data is collected through “Fear of Negative Evaluation Scale” which is developed by Leary (1983) and adapted into Turkish by Çetin, Doğan and Sapmaz (2010). The data are analyzed with IBM SPSS 21.0 program. T-test and one –way analysis of variance (ANOVA) are used in the analysis of the data. A significant difference is determined in the study between the department variable and fear of negative evaluation while there is no significant difference between the gender, education of parents and level of class variables and the fear of negative evaluation.