dc.contributor.author |
Kurtdede Fidan, Nuray |
|
dc.contributor.author |
Konak, Seda |
|
dc.date.accessioned |
2020-12-30T10:17:31Z |
|
dc.date.available |
2020-12-30T10:17:31Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.issn |
1308-9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1536 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırma sınıf öğretmenliği ve sosyal bilgiler öğretmenliği yüksek lisans programlarında öğrenim gören yüksek lisans öğrencilerinin bilim ve bilim insanına yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiş nitel bir çalışmadır. Araştırma 2014-2015 öğretim yılının bahar döneminde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını Afyon Kocatepe Üniversitesi’nde sınıf öğretmenliği ve sosyal bilgiler öğretmenliği yüksek lisans programlarında öğrenim gören 13 yüksek lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Yüksek lisans öğrencilerinin görüşlerini belirlemek amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler nitel veri analizi tekniklerinden içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin bilim ve bilimsel yöntem konularında geleneksel görüş belirtirken; bilim insanının kişisel özellikleri, bilim-toplum ilişkisi ve bilimsel süreçlerde yaşanan problemlerle ilgili olarak çağdaş görüş belirttikleri görülmüştür. |
tr |
dc.description.abstract |
This study is a qualitative research which seeks to identify the views of the graduate students attending the department of classroom teaching and the department of social studies education about science and scientists. It was carried out during the spring semester of the 2014-2015 academic year. The participants of the study were 13 graduate students attending the department of classroom teaching and the department of social studies education at Afyon Kocatepe University. The data of the study were collected through semi-structured interviews. More specifically, an interview form with nine open-ended items was used in the interviews with the participants to reveal their views about science and scientists. The data collected were examined through content analysis, one of the qualitative data analysis techniques. The findings of the study indicated that the participants held traditional views about both science and scientific method. On the other hand, they were found to have contemporary views about the personal characteristics of a scientist, the relationship between science and society and the potential problems in the scientific processes. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Bilim |
tr |
dc.subject |
Bilim insanı |
tr |
dc.subject |
Yüksek lisans öğrencisi |
tr |
dc.subject |
Science |
tr |
dc.subject |
Scientist |
tr |
dc.subject |
Graduate students |
tr |
dc.title |
Yüksek lisans öğrencilerinin bakış açısıyla bilim ve bilim insanı |
tr |
dc.title.alternative |
Views of graduate students about science and scientists |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.firstauthorID |
57966 |
tr |
dc.contributor.department |
Afyon Kocatepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi |
tr |
dc.contributor.department |
Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü |
tr |
dc.identifier.endpage |
222 |
tr |
dc.identifier.issue |
22 |
tr |
dc.identifier.startpage |
189 |
tr |
dc.identifier.volume |
8 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |