Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Üniversitelerde spor eğitimi alan öğrencilerin sporda liderlik gücü algılarının incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author İslam, Ahmet
dc.contributor.author Tunç, Taner
dc.contributor.author Çon, Musa
dc.date.accessioned 2020-12-30T10:14:39Z
dc.date.available 2020-12-30T10:14:39Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1532
dc.description.abstract Bu araştırma, spor eğitimi alan öğrencilerin Sporda Liderlik Gücü algılarını ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Kesitsel tipteki bu araştırma, Üniversitelerin Spor Bilimleri Fakülteleri ile Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında 2017/2018 Eğitim-Öğretim yılında öğrenim gören öğrenciler arasında gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 1433 öğrenci katılmıştır. Verilerin analizinde bağımlı (sürekli) değişkenlerin normal dağılım varsayımı karşılanmadığı için parametrik olmayan istatistiksel yöntemlerden; iki grup karşılaştırmalarında Mann Whitney U, ikiden çok grup karşılaştırmalarında ise Kruskall Wallis H testi uygulanarak sonuçlar elde edilmiştir. Araştırmada, Üniversitelerin Spor Bilimleri Fakülteleri ile Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında öğrenim gören öğrencilerin sporda liderlik gücü algısı alt boyutları açısından cinsiyet, yaş, sınıf, ailenin yaşadığı yer, kardeş sayısı, bölüm ve öğrenim görülen üniversiteye göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar ortaya çıkmıştır. Bulgular önem derecesine göre tartışılmış ve yorumlanmıştır. Bu çalışmanın özelde; çok az olan Sporda Liderlik Gücü Algısı araştırmalarının geliştirilmesinde alana çok daha fazla katkı yapacağı düşünülmektedir. tr
dc.description.abstract The aim of this study was to determine sports education students’ perceptions of sport leadership power. This was a cross-sectional study. Study sample consisted of students of Faculties of Sports Sciences and those of Academies of Physical Education and Sports in the 2017/2018 academic year. 1433 students participated in the study. In data analysis, nonparametric statistical methods were used because the assumption of normal distribution of dependent (continuous) variables was not met. The Mann-Whitney U test was used to compare two groups while Kruskal-Wallis H was used to compare more than two groups. Participants’ perceptions of sport leadership power differed significantly by gender, age, class, parents’ place of residence, number of siblings, department and university. The findings were discussed and explicated according to their significance level. We believe that this study will contribute to the literature on perception of sport leadership power, which has been understudied tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Sporda Liderlik Gücü Algısı tr
dc.subject Spor tr
dc.subject Öğrenci tr
dc.subject Perception of Leadership Power tr
dc.subject Sports tr
dc.subject Student tr
dc.title Üniversitelerde spor eğitimi alan öğrencilerin sporda liderlik gücü algılarının incelenmesi tr
dc.title.alternative Investigation of sports education students’ perceptions of sport leadership power tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0001-6735-1583 tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-5548-8475 tr
dc.contributor.authorID 0000-0003-3208-5339 tr
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu tr
dc.contributor.department Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi İstatistik Bölümü tr
dc.contributor.department Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Yaşar Doğu Spor Bilimleri Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 66 tr
dc.identifier.issue 35 tr
dc.identifier.startpage 35 tr
dc.identifier.volume 13 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster