dc.contributor.author |
İslam, Ahmet |
|
dc.contributor.author |
Tunç, Taner |
|
dc.contributor.author |
Çon, Musa |
|
dc.date.accessioned |
2020-12-30T10:14:39Z |
|
dc.date.available |
2020-12-30T10:14:39Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.issn |
1308–9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1532 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırma, spor eğitimi alan öğrencilerin Sporda Liderlik Gücü algılarını
ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Kesitsel tipteki bu
araştırma, Üniversitelerin Spor Bilimleri Fakülteleri ile Beden Eğitimi ve
Spor Yüksekokullarında 2017/2018 Eğitim-Öğretim yılında öğrenim gören
öğrenciler arasında gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 1433 öğrenci
katılmıştır. Verilerin analizinde bağımlı (sürekli) değişkenlerin normal
dağılım varsayımı karşılanmadığı için parametrik olmayan istatistiksel
yöntemlerden; iki grup karşılaştırmalarında Mann Whitney U, ikiden çok
grup karşılaştırmalarında ise Kruskall Wallis H testi uygulanarak sonuçlar
elde edilmiştir. Araştırmada, Üniversitelerin Spor Bilimleri Fakülteleri ile
Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında öğrenim gören öğrencilerin
sporda liderlik gücü algısı alt boyutları açısından cinsiyet, yaş, sınıf, ailenin
yaşadığı yer, kardeş sayısı, bölüm ve öğrenim görülen üniversiteye göre
istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar ortaya çıkmıştır. Bulgular önem
derecesine göre tartışılmış ve yorumlanmıştır. Bu çalışmanın özelde; çok
az olan Sporda Liderlik Gücü Algısı araştırmalarının geliştirilmesinde alana
çok daha fazla katkı yapacağı düşünülmektedir. |
tr |
dc.description.abstract |
The aim of this study was to determine sports education students’
perceptions of sport leadership power. This was a cross-sectional study.
Study sample consisted of students of Faculties of Sports Sciences and
those of Academies of Physical Education and Sports in the 2017/2018
academic year. 1433 students participated in the study. In data analysis,
nonparametric statistical methods were used because the assumption of
normal distribution of dependent (continuous) variables was not met.
The Mann-Whitney U test was used to compare two groups while
Kruskal-Wallis H was used to compare more than two groups.
Participants’ perceptions of sport leadership power differed significantly
by gender, age, class, parents’ place of residence, number of siblings,
department and university. The findings were discussed and explicated
according to their significance level. We believe that this study will
contribute to the literature on perception of sport leadership power,
which has been understudied |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Sporda Liderlik Gücü Algısı |
tr |
dc.subject |
Spor |
tr |
dc.subject |
Öğrenci |
tr |
dc.subject |
Perception of Leadership Power |
tr |
dc.subject |
Sports |
tr |
dc.subject |
Student |
tr |
dc.title |
Üniversitelerde spor eğitimi alan öğrencilerin sporda liderlik gücü algılarının incelenmesi |
tr |
dc.title.alternative |
Investigation of sports education students’ perceptions of sport leadership power |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0001-6735-1583 |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-5548-8475 |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0003-3208-5339 |
tr |
dc.contributor.department |
Ordu Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu |
tr |
dc.contributor.department |
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi İstatistik Bölümü |
tr |
dc.contributor.department |
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Yaşar Doğu Spor Bilimleri Fakültesi |
tr |
dc.identifier.endpage |
66 |
tr |
dc.identifier.issue |
35 |
tr |
dc.identifier.startpage |
35 |
tr |
dc.identifier.volume |
13 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |