Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin spor sponsorluğu hakkındaki görüşlerinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yelken, Hüseyin
dc.contributor.author Ak, Bilal
dc.date.accessioned 2020-12-30T10:12:18Z
dc.date.available 2020-12-30T10:12:18Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1530
dc.description.abstract Bu çalışma, Mersin Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin spor sponsorluğuna ilişkin görüşlerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırma, Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu Beden Eğitimi Öğretmenliği Bölümü’nde öğrenim gören öğrencilerin spor sponsorluğuna yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla yapıldığından tarama modelinde betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın örneklem grubunu 2016-2017 akademik yılında Mersin Üniversitesi Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu Beden Eğitimi Öğretmenliği Bölümü’nde öğrenim gören 66’sı kadın, 70’i erkek olmak üzere toplam 136 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen, “spor sponsorluğuna yönelik görüş anketi” ve “kişisel bilgi formu” uygulanmıştır. Araştırmanın analiz bölümünde; frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi sonucunda, öğrencilerin spor pazarlaması ile spor sponsorluğunun gerekli ve önemli olduğu görüşünde birleştikleri tespit edilmiştir. Ayrıca, spor sponsorluğunun; bireysel sporculara, spor kulüplerine, topluma ve sponsor olan firmalara yarar sağladığını bildirmişlerdir. Öğrenciler, sponsorluk desteğinin tüm spor dallarını kapsadığını ama en çok futbol branşına yapıldığını ifade etmişlerdir. tr
dc.description.abstract This study is conducted to identify the opinions of Physical Education and Sports students toward sports sponsorship. Though the research is focused on identifying the opinions of the students, it is a survey-based descriptive research. The sample group has consisted of 136 students (66 female, 70 male) from Physical Education Teaching department at Mersin University Physical Education Sports in the 2016-2017 academic year. An opinion questionnaire towards sports sponsorship and a personal data form which, were developed by the researcher, were used as data collection tools. Frequency, percentages, means and standard deviation scores are used in the analysis of the research. According to the results, the students stated that sports sponsorship and sports marketing are important and necessary and sports sponsorship provides benefit to the sportsmen, teams, society, sponsor firms. On the other hand, they remarked that while sponsorship support comprises all sports branches, football is the most supported one. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Sponsorluk tr
dc.subject Spor sponsorluğu tr
dc.subject Pazarlama iletişimi tr
dc.subject Sponsorship tr
dc.subject Sports sponsorship tr
dc.subject Marketing communication tr
dc.title Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin spor sponsorluğu hakkındaki görüşlerinin incelenmesi tr
dc.title.alternative Examining the opinions of the students of school of physical education and sports about sports sponsorship tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 192895 tr
dc.contributor.department Mersin Üniversitesi tr
dc.contributor.department Toros Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Yüksekokulu tr
dc.identifier.endpage 307 tr
dc.identifier.issue 29 tr
dc.identifier.startpage 280 tr
dc.identifier.volume 10 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster