Bu çalışma, Mersin Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin spor sponsorluğuna ilişkin görüşlerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırma, Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu Beden Eğitimi Öğretmenliği Bölümü’nde öğrenim gören öğrencilerin spor sponsorluğuna yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla yapıldığından tarama modelinde betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın örneklem grubunu 2016-2017 akademik yılında Mersin Üniversitesi Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu Beden Eğitimi Öğretmenliği Bölümü’nde öğrenim gören 66’sı kadın, 70’i erkek olmak üzere toplam 136 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen, “spor sponsorluğuna yönelik görüş anketi” ve “kişisel bilgi formu” uygulanmıştır. Araştırmanın analiz bölümünde; frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi sonucunda, öğrencilerin spor pazarlaması ile spor sponsorluğunun gerekli ve önemli olduğu görüşünde birleştikleri tespit edilmiştir. Ayrıca, spor sponsorluğunun; bireysel sporculara, spor kulüplerine, topluma ve sponsor olan firmalara yarar sağladığını bildirmişlerdir. Öğrenciler, sponsorluk desteğinin tüm spor dallarını kapsadığını ama en çok futbol branşına yapıldığını ifade etmişlerdir.
This study is conducted to identify the opinions of Physical Education and Sports students toward sports sponsorship. Though the research is focused on identifying the opinions of the students, it is a survey-based descriptive research. The sample group has consisted of 136 students (66 female, 70 male) from Physical Education Teaching department at Mersin University Physical Education Sports in the 2016-2017 academic year. An opinion questionnaire towards sports sponsorship and a personal data form which, were developed by the researcher, were used as data collection tools. Frequency, percentages, means and standard deviation scores are used in the analysis of the research. According to the results, the students stated that sports sponsorship and sports marketing are important and necessary and sports sponsorship provides benefit to the sportsmen, teams, society, sponsor firms. On the other hand, they remarked that while sponsorship support comprises all sports branches, football is the most supported one.