Adiyaman University Repository

Ermeni Tehciri’nin 100. senesinde öğretim programlarımızda Ermeni Meselesi

Show simple item record

dc.contributor.author Tonga, Deniz
dc.date.accessioned 2020-12-28T10:40:55Z
dc.date.available 2020-12-28T10:40:55Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1528
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, Türkiye’yi özellikle her sene nisan ayında uluslararası alanda meşgul eden Ermeni Meselesi’ne, öğretim programlarımızda ve ders kitaplarında nasıl yer verildiğine ilişkin bir değerlendirme ortaya koymaktır. Bu nedenle araştırmada veri toplama aracı olarak doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Ermeni Meselesi’nin konu olarak geçebileceği düşünülen sosyal bilgiler, tarih ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük öğretim programları ve ders kitapları incelenmiştir. Elde edilen bulgular üzerinden betimsel analizlere yer verilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, 7. sınıf sosyal bilgiler ve 8. sınıf inkılap tarihi derslerinde I. Dünya Savaşı’na ilişkin kazanımlar varken, ders kitabında Doğu Cephesi bölümünde Ermeniler ile mücadele edilmesine rağmen bu bilginin verilmediği ve sadece Ruslar ile mücadele edildiği bilgisi verilmiştir. Bununla beraber 8. sınıf inkılap tarihi ders kitabında Kurtuluş Savaşı’nda Doğu Cephesi başlığında Ermeniler ile ilgili mücadelelere, Ermenilerin kurduğu cemiyetlere ve bunlara karşı Türklerin kurduğu milli cemiyetlere, ardından da kısaca soykırım iddialarına değinilmiştir. 10. sınıf tarih öğretim programının ek açıklamalar kısmında ise detaylı ve yoğun olarak Ermeni Meselesi’ne ilişkin bilgilere yer verilmiştir. Verilen bu bilgilere karşılık gelebilecek örnekler ders kitabında yer almıştır. Türkiye’de öğrencilerin ilkokul birinci sınıftan itibaren tarih konularını öğrenmeye başladıkları düşünüldüğünde, Ermeni Meselesi gibi günümüzde de devam eden bir sorun hakkında sadece 10. sınıfta az bir ders saati karşılığında edinilen bilgilerin yetersiz kalacağı düşünülmektedir. tr
dc.description.abstract The aim of this research is to make an evaluation about how the discourse on the Armenian question which occupies Turkey's agenda and poses an international challenge every year in April is articulated in our curriculum and school books. Thus, document analysis method has been used for data collection. The school books of lessons such as social studies, history and History of Turkish Revolution and Ataturk's Principles have been analyzed as they are considered to address the Armenian question as a separate unit. Descriptive analyses have been made based on the data collected. According to the data acquired, while the textbooks of social studies in 7th grade and revolution history in 8th grade present acquisitions related to the I. World War, they do not cover any information related to the fight against Armenians on the section which addresses the East Front of the war. This section only mentions the struggle against Russians. However, the textbook of revolution history in 8th grade mentions the struggle against Armenians under the section of the East Front of the Independence War and gives information about the national associations established by Turks against them and addresses the genocide allegations very briefly. The curriculum of history in 10th grade presents detailed and intensive information concerning the Armenian question under the section of additional explanations. Examples corresponding to such information addressed in the curriculum have been presented in the textbook. Considering the fact that students begin to learn historical issues starting from their first year in primary school, information acquired from a lesson of only one hour in 10th grade about a problematic matter like Armenian question will be inadequate. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Sosyal bilgiler tr
dc.subject Tarih tr
dc.subject Tarih eğitimi tr
dc.subject Ermeni Meselesi tr
dc.subject Soykırım tr
dc.subject Öğretim programı tr
dc.subject Social studies tr
dc.subject History tr
dc.subject Education of history tr
dc.subject Armenian Question tr
dc.subject Genocide tr
dc.subject Curriculum tr
dc.title Ermeni Tehciri’nin 100. senesinde öğretim programlarımızda Ermeni Meselesi tr
dc.title.alternative The Armenian Question in our curriculum 100 year after the Armenian relocation tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 40982 tr
dc.contributor.department Kırıkkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 907 tr
dc.identifier.issue 21 tr
dc.identifier.startpage 871 tr
dc.identifier.volume 8 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account