Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

İlköğretim öğretmenlerinin matematik okuryazarlığı öz-yeterlik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Tarım, Kamuran
dc.contributor.author Baypınar, Kemal
dc.contributor.author Keklik, Gülşah
dc.date.accessioned 2020-12-28T10:29:53Z
dc.date.available 2020-12-28T10:29:53Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1525
dc.description.abstract Bu araştırmada ilköğretim matematik, fen bilgisi ve sınıf öğretmenlerinin matematik okuryazarlığı öz yeterlik inançlarının cinsiyet, yaş, çalışılan kurum türü, branş, kıdem, mezun olunan kurum ve lise türü bakımından farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını Adana ilinde ilköğretim okullarında çalışan ilköğretim matematik, fen bilgisi ve sınıf öğretmenliği branşlarındaki toplam 176 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışma olup veri toplama aracı olarak Matematik okuryazarlığı öz-yeterlik ölçeği kullanılmıştır. İki bölümden oluşan bu ölçeğin birinci bölümünde demografik bilgiler sorulmuş ikinci bölümünde ise 5’li likert tipinde 25 maddeden oluşan Matematik okuryazarlığı öz-yeterlik inançlarını ölçen sorular kullanılmıştır. Verilerin analizinde Mann–Whitney U ve Kruskal–Wallis H testleri uygulanmış olup araştırma sonucunda, öğretmenlerin matematik okuryazarlık öz-yeterlik inançlarının branşlara ve çalışılan kurum türüne göre farklılaştığı ancak cinsiyet, yaş, kıdem, mezun olunan kurum türü ve lise türüne göre farklılaşmadığı ortaya çıkmıştır. tr
dc.description.abstract In this study, math literacy self-efficacy beliefs of elementary teachers who work as primary mathematics teacher, science teacher and elementary teacher were examined in terms of gender, age, type of schools, branch, seniority, type of institution graduated and type of high school graduated. Participants of the research consist of 176 elementary teachers working in Adana. In this quantitative descriptive study, the data was collected through a Math Literacy Self-Efficacy Scale and a personal information form. Mann–Whitney U and Kruskal–Wallis H tests were used for analyzing the data. According to the result of the study: it was determined that there were significant differences in math literacy self-efficacy beliefs of elementary teachers in terms of branch and type of schools. However; there was no significant difference in terms of gender, age, seniority, the type of institution graduated and the type of high schoo lgraduated. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Matematik okuryazarlığı tr
dc.subject Öz-yeterlik tr
dc.subject İlköğretim tr
dc.subject Öğretmen tr
dc.subject Mathematical literacy tr
dc.subject Self -efficacy tr
dc.subject Elementary tr
dc.subject Teachers tr
dc.title İlköğretim öğretmenlerinin matematik okuryazarlığı öz-yeterlik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi tr
dc.title.alternative An investigation of primary teachers’ math literacy self-efficacy beliefs in terms of certain variables tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 113674 tr
dc.contributor.department Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr
dc.identifier.endpage 870 tr
dc.identifier.issue 21 tr
dc.identifier.startpage 846 tr
dc.identifier.volume 8 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster