dc.contributor.author |
Tarım, Kamuran |
|
dc.contributor.author |
Baypınar, Kemal |
|
dc.contributor.author |
Keklik, Gülşah |
|
dc.date.accessioned |
2020-12-28T10:29:53Z |
|
dc.date.available |
2020-12-28T10:29:53Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.issn |
1308-9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1525 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmada ilköğretim matematik, fen bilgisi ve sınıf öğretmenlerinin matematik okuryazarlığı öz yeterlik inançlarının cinsiyet, yaş, çalışılan kurum türü, branş, kıdem, mezun olunan kurum ve lise türü bakımından farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını Adana ilinde ilköğretim okullarında çalışan ilköğretim matematik, fen bilgisi ve sınıf öğretmenliği branşlarındaki toplam 176 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışma olup veri toplama aracı olarak Matematik okuryazarlığı öz-yeterlik ölçeği kullanılmıştır. İki bölümden oluşan bu ölçeğin birinci bölümünde demografik bilgiler sorulmuş ikinci bölümünde ise 5’li likert tipinde 25 maddeden oluşan Matematik okuryazarlığı öz-yeterlik inançlarını ölçen sorular kullanılmıştır. Verilerin analizinde Mann–Whitney U ve Kruskal–Wallis H testleri uygulanmış olup araştırma sonucunda, öğretmenlerin matematik okuryazarlık öz-yeterlik inançlarının branşlara ve çalışılan kurum türüne göre farklılaştığı ancak cinsiyet, yaş, kıdem, mezun olunan kurum türü ve lise türüne göre farklılaşmadığı ortaya çıkmıştır. |
tr |
dc.description.abstract |
In this study, math literacy self-efficacy beliefs of elementary teachers who work as primary mathematics teacher, science teacher and elementary teacher were examined in terms of gender, age, type of schools, branch, seniority, type of institution graduated and type of high school graduated. Participants of the research consist of 176 elementary teachers working in Adana. In this quantitative descriptive study, the data was collected through a Math Literacy Self-Efficacy Scale and a personal information form. Mann–Whitney U and Kruskal–Wallis H tests were used for analyzing the data. According to the result of the study: it was determined that there were significant differences in math literacy self-efficacy beliefs of elementary teachers in terms of branch and type of schools. However; there was no significant difference in terms of gender, age, seniority, the type of institution graduated and the type of high schoo lgraduated. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Matematik okuryazarlığı |
tr |
dc.subject |
Öz-yeterlik |
tr |
dc.subject |
İlköğretim |
tr |
dc.subject |
Öğretmen |
tr |
dc.subject |
Mathematical literacy |
tr |
dc.subject |
Self -efficacy |
tr |
dc.subject |
Elementary |
tr |
dc.subject |
Teachers |
tr |
dc.title |
İlköğretim öğretmenlerinin matematik okuryazarlığı öz-yeterlik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi |
tr |
dc.title.alternative |
An investigation of primary teachers’ math literacy self-efficacy beliefs in terms of certain variables |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.firstauthorID |
113674 |
tr |
dc.contributor.department |
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi |
tr |
dc.contributor.department |
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
tr |
dc.identifier.endpage |
870 |
tr |
dc.identifier.issue |
21 |
tr |
dc.identifier.startpage |
846 |
tr |
dc.identifier.volume |
8 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |