dc.contributor.author |
Karakoç Öztürk, Başak |
|
dc.date.accessioned |
2020-12-28T10:29:31Z |
|
dc.date.available |
2020-12-28T10:29:31Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.issn |
1308-9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1524 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı, farklı sınıf düzeyindeki ortaokul öğrencilerinin okur öz yeterliklerinin bazı değişkenler açısından anlamlı farklılık gösterip göstermediğini saptamaktır. İlişkisel tarama modelinde desenlenen araştırmanın evrenini Adana ilindeki ortaokullarda öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Örneklem ise Adana ili Çukurova, Seyhan ve Yüreğir ilçelerinden seçilmiş üç ortaokuldaki farklı sınıf düzeylerinde öğrenim gören öğrencilerden oluşmaktadır. Bu bağlamda söz konusu üç ilçedeki birer ortaokulda, 2014-2015 eğitim-öğretim yılı, güz döneminde öğrenim gören 742 öğrenci örneklemi oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu” ile “Okur Öz Yeterlik Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ortaokul öğrencilerinin okur öz yeterlik puan ortalamalarının cinsiyete göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı ancak okumayı sevip sevmeme durumlarına göre okumayı seven öğrenciler lehine anlamlı bir şekilde farklılaştığı saptanmıştır. Okur öz yeterliği puan ortalamalarının sınıf düzeyine göre de farklılaştığı, bu anlamlı farklılığın tüm sınıf düzeyleri içinde sekizinci sınıf öğrencilerinin lehine olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin bir ayda okudukları kitap sayısının da okur öz yeterlik puan ortalamalarını etkilediği, okur öz yeterlik puan ortalamaları arasında anlamlı farklılığa yol açtığı, bu farklılığın hiç kitap okumayan öğrencilerin aleyhine bir farklılık olduğu belirlenmiştir. |
tr |
dc.description.abstract |
The goal of this study is to determine whether the reading self-efficacy of secondary school students of different grades vary significantly in terms of some variables. The population of this study which is figured by relational screening model is the students who attend the secondary schools in Adana. The sample is formed of students of different grades in three secondary schools chosen from the districts of Çukurova, Seyhan and Yüreğir in the city of Adana. In this context, the sample is formed of 742 students attending one secondary school in the said three districts in the fall semester of 2014-2015 school year. “Personal Information Form” and “Reading Self-Efficacy Scale” was used as the data collection tool. According to the research results, it was determined that the reading self-efficacy of the secondary school students did not significantly vary by gender, however in terms of liking reading or not, it was significantly varied for the benefit of students who like reading. Furthermore, it was discovered that the number of books read by the students within a month influenced their reading self-efficacy, caused significant variation amongst the reading self-efficacy scores and that this variation is against the students who never read. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Ortaokul |
tr |
dc.subject |
Okuma becerisi |
tr |
dc.subject |
Öz yeterlik |
tr |
dc.subject |
Okur öz yeterliği |
tr |
dc.subject |
Secondary school |
tr |
dc.subject |
Reading skills |
tr |
dc.subject |
Self-efficacy |
tr |
dc.subject |
Reader self-efficacy |
tr |
dc.title |
Ortaokul öğrencilerinin okur öz yeterlikleri üzerine bir araştırma: Adana ili örneği |
tr |
dc.title.alternative |
A study on reading self-efficacy of secondary school students: Adana city example |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.firstauthorID |
199336 |
tr |
dc.contributor.department |
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi |
tr |
dc.identifier.endpage |
936 |
tr |
dc.identifier.issue |
21 |
tr |
dc.identifier.startpage |
908 |
tr |
dc.identifier.volume |
8 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |