Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Örgütsel adalet algısı ile performans arasındaki ilişki: Adıyaman ili örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Alkış, Hüseyin
dc.contributor.author Güngörmez, Emrah
dc.date.accessioned 2020-12-28T10:29:00Z
dc.date.available 2020-12-28T10:29:00Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1523
dc.description.abstract Çalışma ortamındaki adalet algısı işgörenlerin iş ortamındaki çalışma performansını etkileyen önemli unsurlardan biri olduğu düşüncesinden yola çıkılarak, Adıyaman’da çalışan öğretmenlerin örgütsel adalet algı düzeylerinin, demografik özelliklere göre farklılaşıp farklılaşmadığı ve örgütsel adaletle iş performansı arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışmanın örneklem grubunu, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Adıyaman İl merkezinde görev yapan 3300 öğretmenden rastgele yöntemle seçilen 345 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada nicel araştırma yöntemi benimsenip, betimsel-ilişkisel tarama modeli kullanılarak veriler elde edilmiştir. Veri toplama aracı olarak örgütsel adalet ve performans tutum ölçekleri kullanılmıştır. Verilerin analizinde faktör analizi, aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, tek yönlü varyans analizi (anova) ve TUKEY HSD testlerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda örgütsel adaletin cinsiyet, medeni durum, sendika üyelik durumu, yaş, öğrenim durumu, okuldaki hizmet süresi ve meslekteki hizmet süresi değişkenlerine göre farklılık göstermediği, branş, aylık ücret, okuldaki öğretmen sayısı ve okul türüne göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Bu sonuçlara ek olarak örgütsel adalet ile performans arasında aynı yönde zayıf bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. tr
dc.description.abstract This research is based on the idea that justice perception in the workplace is one of the most important factors that affect working performance of employees. In this sense, it has been studied that whether the levels of organizational justice perception of teachers in Adiyaman differ or not according to their demographic features. In addition the relation between organizational justice and working performance has been investigated. The sample group of the study is composed of 345 randomly selected teachers among 3300 teachers who worked in Adıyaman in 2013-2014 academic year. Quantitative research method was used in this study and data were obtained using descriptive-relational data model. attitude scales of organizational justice and performance were used as data collection tool. Factor analysis in analyzing the data, the arithmetic mean, standard deviation, T-test, one-way analysis of variance (ANOVA) and Turkey HSD tests were used. The study shows that there is no difference in the perception of organizational justice by means of gender, marital status, union membership status, age, education level, length of service and length of service in the profession in schools vary according to the variable, but some differences have been found according to subject, monthly fee,the number of teachers in school and school type. In addition to these results, it can said that there is a weak relationship between performance and organizational justice in the same direction. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Öğretmen tr
dc.subject Örgütsel adalet tr
dc.subject Performans tr
dc.subject Teacher tr
dc.subject Organizational justice tr
dc.subject Performance tr
dc.title Örgütsel adalet algısı ile performans arasındaki ilişki: Adıyaman ili örneği tr
dc.title.alternative Relation between organizational justice and performance Adıyaman case tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 42237 tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi, İİBF tr
dc.contributor.department Milli Eğitim Bakanlığı tr
dc.identifier.endpage 967 tr
dc.identifier.issue 21 tr
dc.identifier.startpage 937 tr
dc.identifier.volume 8 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster