Çalışma ortamındaki adalet algısı işgörenlerin iş ortamındaki çalışma performansını etkileyen önemli unsurlardan biri olduğu düşüncesinden yola çıkılarak, Adıyaman’da çalışan öğretmenlerin örgütsel adalet algı düzeylerinin, demografik özelliklere göre farklılaşıp farklılaşmadığı ve örgütsel adaletle iş performansı arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışmanın örneklem grubunu, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Adıyaman İl merkezinde görev yapan 3300 öğretmenden rastgele yöntemle seçilen 345 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada nicel araştırma yöntemi benimsenip, betimsel-ilişkisel tarama modeli kullanılarak veriler elde edilmiştir. Veri toplama aracı olarak örgütsel adalet ve performans tutum ölçekleri kullanılmıştır. Verilerin analizinde faktör analizi, aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, tek yönlü varyans analizi (anova) ve TUKEY HSD testlerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda örgütsel adaletin cinsiyet, medeni durum, sendika üyelik durumu, yaş, öğrenim durumu, okuldaki hizmet süresi ve meslekteki hizmet süresi değişkenlerine göre farklılık göstermediği, branş, aylık ücret, okuldaki öğretmen sayısı ve okul türüne göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Bu sonuçlara ek olarak örgütsel adalet ile performans arasında aynı yönde zayıf bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır.
This research is based on the idea that justice perception in the workplace is one of the most important factors that affect working performance of employees. In this sense, it has been studied that whether the levels of organizational justice perception of teachers in Adiyaman differ or not according to their demographic features. In addition the relation between organizational justice and working performance has been investigated. The sample group of the study is composed of 345 randomly selected teachers among 3300 teachers who worked in Adıyaman in 2013-2014 academic year. Quantitative research method was used in this study and data were obtained using descriptive-relational data model. attitude scales of organizational justice and performance were used as data collection tool. Factor analysis in analyzing the data, the arithmetic mean, standard deviation, T-test, one-way analysis of variance (ANOVA) and Turkey HSD tests were used. The study shows that there is no difference in the perception of organizational justice by means of gender, marital status, union membership status, age, education level, length of service and length of service in the profession in schools vary according to the variable, but some differences have been found according to subject, monthly fee,the number of teachers in school and school type. In addition to these results, it can said that there is a weak relationship between performance and organizational justice in the same direction.