Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

T.C İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinde hazırlanan yaratıcı yazma çalışmalarının incelenmesi*

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yıldız Duban, Nil
dc.contributor.author Yılmaz, Aydın
dc.contributor.author Altınsoy, Gülsüm
dc.contributor.author Balcı, Selcen
dc.contributor.author Gül, Burcu
dc.date.accessioned 2020-12-28T10:28:10Z
dc.date.available 2020-12-28T10:28:10Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1522
dc.description.abstract Araştırmanın amacı, öğrencilerin görsel materyal destekli yaratıcı yazma çalışmalarını incelemektedir. Bu amaç doğrultusunda 8. Sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinde ‘‘Ya İstiklal Ya Ölüm’’ ünitesinde Kurtuluş Savaşından bir kesit sunan belgesel öğrencilere izletilmiş ve onlardan ‘‘M. Kemal Atatürk’ün yerinde olsaydınız siz neler yapardınız?’’ve ‘‘M. Kemal Atatürk bugün yaşasaydı neler düşünür ve yapardı?’’sorularına yanıt veren yaratıcı yazma metinleri oluşturmaları istenmiştir. Böylece görsel malzeme kapsamında belgesel kullanılmış, yaratıcı yazma çalışmaları mekanı, zamanı ve kişileri değiştirme boyutunda yürütülmüştür. Nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme tekniği kullanılarak yapılan bu araştırmada amaçlı örnekleme türlerinden tipik durum örneklemesi kullanılmıştır. Araştırmanın dokümanlarını orta sosyo-ekonomik düzeydeki bir ortaokulun 8. Sınıfında öğrenim gören öğrencilerin yaptıkları yaratıcı yazma çalışmaları oluşturmaktadır. Araştırmada veriler doküman analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Katılımcıların yaratıcı yazma çalışmalarında Atatürk’ün vatanseverlik, cesaret, kararlılık ve yardımseverlik özelliklerine değindikleri; bugün yaşasaydı O’nun özellikle eğitim alanında, ülkenin çağdaşlaşması adına, ekonomik alanda ve sosyal hayatın düzenlenmesine ilişkin birçok yenilik yapacağına inandıkları görülmüştür. tr
dc.description.abstract The aim of this study is to examine students’ creative writing activity which supported with visual material. Documentary presents a cross-section of the War of Independence was watched and was wanted to students use creative writing texts by answering these questions: “What would you do if you were in Mustafa Kemal Atatürk?” and “What would he think and do if Mustafa Kemal Atatürk alive in today?” at the unit of “Either Independence or Death” in the course Republic of Turkish Revolution of History and Kemalism (T.C. Inkılâp Tarihi ve Atatürkçülük) at 8th grade. So, documentary was used as a visual material, studies of creative writing was exercised in three extent like place, time and people changing. Typical situation sampling which was one of the purposeful sampling for species was used. At current study was conducted using document analysis technique which was one of the qualitative research methods. Students whose level of creative writing was finalized in two titles in the Republic of Turkish Revolution of History and Kemalism course at 8th grade. In their creative writings innovation, values and some characteristics of Atatürk were seen. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Sosyal bilgiler eğitimi tr
dc.subject Yaratıcı yazma tr
dc.subject T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi tr
dc.subject Social studies education tr
dc.subject Creative writing tr
dc.subject The Republic of Turkish Revolution of History and Kemalism Course tr
dc.title T.C İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinde hazırlanan yaratıcı yazma çalışmalarının incelenmesi* tr
dc.title.alternative Examining of the creative writing studies prepared in Republic of Turkish Revolution of History and Kemalism Course tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 110142 tr
dc.contributor.department Afyon Kocatepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr
dc.identifier.endpage 845 tr
dc.identifier.issue 21 tr
dc.identifier.startpage 821 tr
dc.identifier.volume 8 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster