dc.contributor.author |
Yıldız Duban, Nil |
|
dc.contributor.author |
Yılmaz, Aydın |
|
dc.contributor.author |
Altınsoy, Gülsüm |
|
dc.contributor.author |
Balcı, Selcen |
|
dc.contributor.author |
Gül, Burcu |
|
dc.date.accessioned |
2020-12-28T10:28:10Z |
|
dc.date.available |
2020-12-28T10:28:10Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.issn |
1308-9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1522 |
|
dc.description.abstract |
Araştırmanın amacı, öğrencilerin görsel materyal destekli yaratıcı yazma çalışmalarını incelemektedir. Bu amaç doğrultusunda 8. Sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinde ‘‘Ya İstiklal Ya Ölüm’’ ünitesinde Kurtuluş Savaşından bir kesit sunan belgesel öğrencilere izletilmiş ve onlardan ‘‘M. Kemal Atatürk’ün yerinde olsaydınız siz neler yapardınız?’’ve ‘‘M. Kemal Atatürk bugün yaşasaydı neler düşünür ve yapardı?’’sorularına yanıt veren yaratıcı yazma metinleri oluşturmaları istenmiştir. Böylece görsel malzeme kapsamında belgesel kullanılmış, yaratıcı yazma çalışmaları mekanı, zamanı ve kişileri değiştirme boyutunda yürütülmüştür. Nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme tekniği kullanılarak yapılan bu araştırmada amaçlı örnekleme türlerinden tipik durum örneklemesi kullanılmıştır. Araştırmanın dokümanlarını orta sosyo-ekonomik düzeydeki bir ortaokulun 8. Sınıfında öğrenim gören öğrencilerin yaptıkları yaratıcı yazma çalışmaları oluşturmaktadır. Araştırmada veriler doküman analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Katılımcıların yaratıcı yazma çalışmalarında Atatürk’ün vatanseverlik, cesaret, kararlılık ve yardımseverlik özelliklerine değindikleri; bugün yaşasaydı O’nun özellikle eğitim alanında, ülkenin çağdaşlaşması adına, ekonomik alanda ve sosyal hayatın düzenlenmesine ilişkin birçok yenilik yapacağına inandıkları görülmüştür. |
tr |
dc.description.abstract |
The aim of this study is to examine students’ creative writing activity which supported with visual material. Documentary presents a cross-section of the War of Independence was watched and was wanted to students use creative writing texts by answering these questions: “What would you do if you were in Mustafa Kemal Atatürk?” and “What would he think and do if Mustafa Kemal Atatürk alive in today?” at the unit of “Either Independence or Death” in the course Republic of Turkish Revolution of History and Kemalism (T.C. Inkılâp Tarihi ve Atatürkçülük) at 8th grade. So, documentary was used as a visual material, studies of creative writing was exercised in three extent like place, time and people changing. Typical situation sampling which was one of the purposeful sampling for species was used. At current study was conducted using document analysis technique which was one of the qualitative research methods. Students whose level of creative writing was finalized in two titles in the Republic of Turkish Revolution of History and Kemalism course at 8th grade. In their creative writings innovation, values and some characteristics of Atatürk were seen. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Sosyal bilgiler eğitimi |
tr |
dc.subject |
Yaratıcı yazma |
tr |
dc.subject |
T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi |
tr |
dc.subject |
Social studies education |
tr |
dc.subject |
Creative writing |
tr |
dc.subject |
The Republic of Turkish Revolution of History and Kemalism Course |
tr |
dc.title |
T.C İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinde hazırlanan yaratıcı yazma çalışmalarının incelenmesi* |
tr |
dc.title.alternative |
Examining of the creative writing studies prepared in Republic of Turkish Revolution of History and Kemalism Course |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.firstauthorID |
110142 |
tr |
dc.contributor.department |
Afyon Kocatepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi |
tr |
dc.contributor.department |
Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü |
tr |
dc.identifier.endpage |
845 |
tr |
dc.identifier.issue |
21 |
tr |
dc.identifier.startpage |
821 |
tr |
dc.identifier.volume |
8 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |