Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Güzel sanatlar lisesi öğrencilerinin müzik öğretmenliği mesleğine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Bulut, Damla
dc.contributor.author Tan, Hüseyin
dc.date.accessioned 2020-12-28T10:20:53Z
dc.date.available 2020-12-28T10:20:53Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1517
dc.description.abstract Araştırmanın amacı, Güzel Sanatlar Lisesi (GSL) öğrencilerinin müzik öğretmenliği mesleğine yönelik tutumlarının; öğrenim gördüğü GSL, öğrenim şekli, sınıf düzeyi, cinsiyet, anne ve baba eğitim düzeyi değişkenlerine göre farklılık durumunu incelemektir. Araştırma betimsel bir alan araştırmasıdır. Araştırmanın örneklemini Aksaray, Çanakkale Hüseyin Akif Terzioğlu, Erzurum, Eskişehir, İzmir Işılay Saygın, Kayseri Fevziye Memduh Güpgüpoğlu, Kocaeli, Kütahya, Malatya Abdulkadir Eriş, Niğde, Sivas Muzaffer Sarı Sözen, Tekirdağ, Tokat ve Van GSL’nin müzik bölümü 1., 2., 3. ve 4. sınıflarında öğrenim gören 989 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma bulguları doğrultusunda GSL öğrencilerinin müzik öğretmenliğine yönelik tutumlarında; öğrenim görülen GSL’ye göre “Sevgi-Adanmışlık” ve “Değer” alt boyutunda anlamlı bir farklılık oluştuğu, sınıf düzeyine göre “Değer” alt boyutunda anlamlı bir farklılık oluştuğu; anne ve baba eğitim düzeyine göre “Sevgi- Adanmışlık” ve “Değer” alt boyutunda anlamlı bir farklılık oluştuğu, sonuçlarına ulaşılmıştır. tr
dc.description.abstract The aim of the study was to determine the attitudes of the students of the School of Fine Arts (SFA) towards the music teaching profession; SFA, which is studied, examines the difference according to the variables is to the type of education, grade level, gender, parental education level. Research is a descriptive field study. The samples of the study were taken from Aksaray, Çanakkale Hüseyin Akif Terzioğlu, Erzurum, Eskişehir, İzmir Işılay Saygın, Kayseri Fevziye Memduh Güppüpoğlu, Kocaeli, Kütahya, Malatya Abdulkadir Eriş, Niğde, Sivas Muzaffer Sarı Sözen, Tekirdağ, Tokat and Van SFA music department consists of 989 students who are studying in 1st, 2nd, 3rd and 4th class. In the direction of research findings, SFA students' attitudes towards music teaching; There was a meaningful difference in the "Love-Commitment" and "Value" subdimension according to the SFA, and there was a meaningful difference in the "Value" sub-dimension according to the class level; It was found that there was a meaningful difference in the sub-dimension of "LoveCommitment" and "Value" according to the educational level of mother and father. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Güzel sanatlar lisesi tr
dc.subject Müzik eğitimi tr
dc.subject Müzik öğretmenliği tr
dc.subject Tutum tr
dc.subject Değişken tr
dc.subject Fine arts high school tr
dc.subject Music education tr
dc.subject Music teacher education tr
dc.subject Attitude tr
dc.subject Variable tr
dc.title Güzel sanatlar lisesi öğrencilerinin müzik öğretmenliği mesleğine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi tr
dc.title.alternative Investigation of the high school of fine arts students' attitudes towards music teaching profession according to different variables tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 6555 tr
dc.contributor.department Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Fakültesi GSEB Müzik Eğitimi ABD tr
dc.contributor.department MEB Aksaray Güzel Sanatlar Lisesi tr
dc.identifier.endpage 522 tr
dc.identifier.issue 26 tr
dc.identifier.startpage 493 tr
dc.identifier.volume 9 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster