Araştırmanın amacı, Güzel Sanatlar Lisesi (GSL) öğrencilerinin müzik
öğretmenliği mesleğine yönelik tutumlarının; öğrenim gördüğü GSL,
öğrenim şekli, sınıf düzeyi, cinsiyet, anne ve baba eğitim düzeyi
değişkenlerine göre farklılık durumunu incelemektir. Araştırma betimsel bir
alan araştırmasıdır. Araştırmanın örneklemini Aksaray, Çanakkale Hüseyin
Akif Terzioğlu, Erzurum, Eskişehir, İzmir Işılay Saygın, Kayseri Fevziye
Memduh Güpgüpoğlu, Kocaeli, Kütahya, Malatya Abdulkadir Eriş, Niğde,
Sivas Muzaffer Sarı Sözen, Tekirdağ, Tokat ve Van GSL’nin müzik bölümü 1.,
2., 3. ve 4. sınıflarında öğrenim gören 989 öğrenci oluşturmaktadır.
Araştırma bulguları doğrultusunda GSL öğrencilerinin müzik öğretmenliğine
yönelik tutumlarında; öğrenim görülen GSL’ye göre “Sevgi-Adanmışlık” ve
“Değer” alt boyutunda anlamlı bir farklılık oluştuğu, sınıf düzeyine göre
“Değer” alt boyutunda anlamlı bir farklılık oluştuğu; anne ve baba eğitim
düzeyine göre “Sevgi- Adanmışlık” ve “Değer” alt boyutunda anlamlı bir
farklılık oluştuğu, sonuçlarına ulaşılmıştır.
The aim of the study was to determine the attitudes of the students of the
School of Fine Arts (SFA) towards the music teaching profession; SFA,
which is studied, examines the difference according to the variables is to
the type of education, grade level, gender, parental education level.
Research is a descriptive field study. The samples of the study were taken
from Aksaray, Çanakkale Hüseyin Akif Terzioğlu, Erzurum, Eskişehir, İzmir
Işılay Saygın, Kayseri Fevziye Memduh Güppüpoğlu, Kocaeli, Kütahya,
Malatya Abdulkadir Eriş, Niğde, Sivas Muzaffer Sarı Sözen, Tekirdağ,
Tokat and Van SFA music department consists of 989 students who are
studying in 1st, 2nd, 3rd and 4th class. In the direction of research
findings, SFA students' attitudes towards music teaching; There was a
meaningful difference in the "Love-Commitment" and "Value" subdimension according to the SFA, and there was a meaningful difference in
the "Value" sub-dimension according to the class level; It was found that
there was a meaningful difference in the sub-dimension of "LoveCommitment" and "Value" according to the educational level of mother
and father.